  • Data: 2011-02-23 02:38:25
    Temat: Re: spadek, sprzedaz/wynajem mieszkania i pelnomocnictwo
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2/22/2011 4:13 PM, M wrote:

    > Czy w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa potrzebna jest obecność obu
    > osób?

    Nie.
    Ale pełnomocnictwo musi być "dobrze" zrobione, żeby polski notariusz się
    nie czepiał.
    Czyli albo pełnomocnictwo przy okazji bycia w polsce u polskiego
    notariusza, albo za granicą, ale to jest trochę biegania. Wszystko
    zalezy od kraju i tego co zaakceptuje polski notariusz.

    > Czy dałoby się to załatwić w konsulacie?, dowiadywałem się i konsul
    > mógłby mi dać notarialnie poświadczyć dokument, tylko musiałbym sam
    > dostarczyć jego treść - i czy wtedy nie byłby potrzebny jednak też tata
    > żeby coś tam podpisać?

    za mało.
    sprzedaż musi mieć formę aktu notarialnego więc samo pełnomocnictwo też.
    Sam notariusz będzie wiedział najlepiej co zakceptuje.
    poszukaj też hasła apostille.

    > Ja zostaje z 1/4, tata z 3/4 i mocą prawną żeby mieszkanie
    > sprzedać/wynająć beze mnie?
    z pełnomocnictwem tak.
    wowczas reprezentuje siebie i ciebie w jednej osobie.

    > Tylko czy wtedy zgłaszamy do Urzędu Skarbowego nabycie spadku obaj czy
    > tylko tata? - i jak to wygląda w przypadku działu spadku?

    nabycie spadku zgłszacie obaj.
    dział spadku to tylko fizyczne ustalenie co jest czyje zamiast procentów.