  • Data: 2005-06-20 09:30:44
    Temat: spadek i przesluchanie - o co tu chodzi?
    Od: "Mx My" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam,
    moje pytanie jest banalne, ale nie znam sie zbytnio
    na procedurach sadowych w sprawach o spadek.

    Pewna niespokrewniona ze mna osoba zapisala mi w testamencie
    nieruchomosc - testament spisany wlasnorecznie, w obecnosci
    dwoch swiadkow itd.
    Spadkodawca byl osoba praktycznie samotna nie mial zadnej bliskiej
    rodziny. Po jego smierci zlozylem wniosek "o stwierdzenie nabycia
    spadku w drodze testamentu" i za pomoca roznych pisemnych wezwan
    sad nakazal mi ustalenie jego dalekiej rodziny (przez Centralne
    Biuro Adresowe) - wszystko zostalo przez mnie rzetelnie zrobione.

    Teraz, po tym wszystkim, przyszlo do mnie z sadu wezwanie do stawienia
    sie na "przesluchanie"! - co to praktycznie znaczy?
    Myslalem, ze odbedzie jakas krotka rozprawa i juz, a tu nagle
    wyskakuje jakies przesluchanie.
    Nikt ze swiadkow testamentowych takiego wezwania nie otrzymal.
    Co o tym myslec? Czy to normalna procedura w takich sprawach, czy tez
    moze ktos z tych dalekich krewnych cos kombinuje i stad przesluchanie
    zamiast rozprawy?
    Bede wdzieczny za jakies slowo komentarza do tej sytuacji bo zupelnie
    nie wiem czego sie spodziewac i jak dalej postepowac.

    pozdro
    mxmy
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl