    From: "rekin" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: spadek
    Date: Sat, 10 Feb 2007 17:02:58 +0100

    Zmarł moj brat, pozostawił testament w ktorym napisał:
    Moim majątkiem rozporządzam następująco:
    dom otrzymuje żona moja
    To samo dotyczy innych nierucomości wspólnych oraz wkładów oszczędnościowe w
    bankach.
    należą się mojej żonie.
    Z ogólnych oszczędności w bankach wyłączam sumy w wysokości XX XXX,XX zł
    (około 9% do11% ogółu majątku), którą otrzymuje moja siostra.

    Bratowa w piśmie do sądu napisała:
    Wnioskodawczyni wnosi o:
    - otwarcie i ogłoszenie testamentu spadkodawcy
    - stwierdzenie, że spadek po spadkodawcy nabyła w całości żona
    - przyjęcie od wnoskodawczyni oświadczenia, że spadek przypadający z mocy
    testamentu przyjmuje wprost.

    Ja po otrzymaniu pisma z sądu napisałem następująco.
    Po zapoznaniu się z otrzymanym wnioskiem (bratowej) i testamentem przyjmuję
    zapisany mi przez brata spadek w kwocie XX XXX,XX z ogolnych oszczędności
    pozostawonych przez niego w bankach.

    Pytania:
    - gdybym nie dał odpowiedzi do sądu to cały majątek przejełaby jego żona, ja
    bym nic nie otrzymał (wniosek bratowej-stwierdzenie, że spadek po
    spadkodawcy nabyła w całości żona)
    - czy sąd zdecyduje o wypłaceniu mi zapisanej kwoty z oszczędności w bankach
    (jest tam kwota większa niż mi się należy) i na tym koniec;
    - czy wyda inną decyzję np. dopisze mnie do całego majątku jako
    współwłaściciela na zasadzie udziału;
    - pozostały majątek przypadnie żonie brata (nieruchomości i oszczędności);
    -co zrobić - ja chcę otrzymać tylko zapisaną mi kwotę; nie chcę być
    wspówłaścicielem nieruchomości;
    -czy czyności spadkowe mógłby załatwić notariusz, czy musi być koniecznie
    sąd.

    SPADKOBIORCA 2