  • Data: 2007-02-10 16:59:00
    Temat: Re: spadek
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "rekin" <r...@o...pl> wrote in message
    news:eqkqbf$c6u$1@inews.gazeta.pl...
    > Zmarł moj brat, pozostawił testament w ktorym napisał:
    > Moim majątkiem rozporządzam następująco:
    > dom otrzymuje żona moja
    > To samo dotyczy innych nierucomości wspólnych oraz wkładów oszczędnościowe
    > w bankach.
    > należą się mojej żonie.
    > Z ogólnych oszczędności w bankach wyłączam sumy w wysokości XX XXX,XX zł
    > (około 9% do11% ogółu majątku), którą otrzymuje moja siostra.
    >
    > Bratowa w piśmie do sądu napisała:
    > Wnioskodawczyni wnosi o:
    > - otwarcie i ogłoszenie testamentu spadkodawcy
> [...]
    Wszystko jest OK.
    Ponieważ to ona dostaje większość więc napisane przez nią, że przyjmuje
    spadek w całośći nie jest źle i nie pozbawia cię to prawa to tego co
    testamencie.
    Nigdy nie będziesz współwłaścicielem nieruchomości bo te zostały zapisane
    żonie.
    Jeśli nie dałabyś odpowiedzi w sądzie to niewiele by to zmieniło. Po 6
    miesiącach zgodnie z prawem i tak spadek byłby twój.
    Musiałabyś wprost napisać, że spadek odrzucasz. Pismem przyspieszyłaś tylko
    procedurę.
    Sąd wyda decyzję na podstwie której bank przeleje ci wskazaną kwotę.