    From: "Mlody" <x...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sluzebnosc - prosba o prade
    Date: Wed, 18 Mar 2009 18:12:21 +0100

    droga i Sluzebnosc ?

    zarys sytuacji:

    Kupilem kiedys dzialke budowlana i teraz sprzedajac ja pojawil sie problem.
    Otoz potencjalny wlasciciel chce miec w reku (jakis) kwit poswiadczajacy ze
    droga przy dzialce jest publiczna. Ja mu pokazlem wpis Z aktu notarialnego
    ze jest tam wpisane ze dzialka ma dostep do drogi publicznej. Ale to bylo mu
    za malo (i jak sie pozniej okazalo slusznie). Agencja posredniczaca, drazac
    temat, dowiedziala sie ze ta droga nie jest publiczna :(
    Kupujacemu podoba sie na tyle dzialka ze jest w stanie kupic te dzialka ale
    pod warunkiem ze bedzie tam wyznaczona sluzebnosc (?) i on bedzie mial tam
    udzial.

    I teraz pytania:
    1. jak to najlepiej zalatwic?
    2. Ile to moze mnie kosztowac? 50PLN, 1000PLN, 10 000PLN ?
    3. Czy ew. moge postraszyc sadem postac ktora mi to sprzedala (a dokladniej
    pokryciem kosztow doprowadzenia dzialki do takiej postaci jaka deklarowali i
    zapewniali w akcie notarialnym) - traktuje to jako karte w dyskusji ale w
    ostatecznosci .... chcialbym wiedziec ;)

    Na koniec dodam ze wlascicielką drogi jest matka kobiety od ktorej kupilem
    dzialke. I czekam mnie rozmowa z ta wlascicielka drogi wlasnie.