  • Data: 2008-01-30 20:43:57
    Temat: służebność drogi - żądanie wykupu
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Służebność drogi

    Kilka lat temu kupowałem działkę od Spółdzielni rolniczej,
    mój sąsiad również. Obydwie działki nie mają dostępu do drogi
    publicznej. Podczas zakupu działek przez nas - mnie i sąsiada -
    zarówno w moim akcie notarialnym jak i w akcie notarialnym sąsiada,
    został wykonany wpis o następującej treści:

    "Stawiajacy i dzialajacy w imieniu [tu nazwa spółdzielni] oswiadczaja ze
    ustanawiaja na rzecz kazdoczesnego wlasciciela dzialki [tu nr. Mojej
    Działki]
    bezplatna sluzebnosc drogi koniecznej polegajaca na prawie
    przejscia i przejazdu przez dzialke [tu nr. Działki przez która wytyczona
    jest droga]."

    Właścicielem działki na której ustanowiona była służebność, jest ta sama
    spółdzielnia,
    która sprzedała działki mnie i sąsiadowi.

    Teraz po 10latach, właściciel spółdzielni chce zlikwidować spółdzielnie i
    jednocześnie
    domaga się ode mnie (co dziwnie nie od mojego sąsiada) - wykupu działki na
    której
    jest położona droga. Ja nie jestem zainteresowany wykupem.
    Pierwsze pytanie, czy w tej sytuacji może mnie zmusić do wykupu działki na
    której ustanowiona jest droga?

    Miał może ktoś podobną sytuację?

    Pozdrawiam
    Darek