  • 1. Data: 2008-01-30 20:43:57
    Temat: służebność drogi - żądanie wykupu
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Służebność drogi

    Kilka lat temu kupowałem działkę od Spółdzielni rolniczej,
    mój sąsiad również. Obydwie działki nie mają dostępu do drogi
    publicznej. Podczas zakupu działek przez nas - mnie i sąsiada -
    zarówno w moim akcie notarialnym jak i w akcie notarialnym sąsiada,
    został wykonany wpis o następującej treści:

    "Stawiajacy i dzialajacy w imieniu [tu nazwa spółdzielni] oswiadczaja ze
    ustanawiaja na rzecz kazdoczesnego wlasciciela dzialki [tu nr. Mojej
    Działki]
    bezplatna sluzebnosc drogi koniecznej polegajaca na prawie
    przejscia i przejazdu przez dzialke [tu nr. Działki przez która wytyczona
    jest droga]."

    Właścicielem działki na której ustanowiona była służebność, jest ta sama
    spółdzielnia,
    która sprzedała działki mnie i sąsiadowi.

    Teraz po 10latach, właściciel spółdzielni chce zlikwidować spółdzielnie i
    jednocześnie
    domaga się ode mnie (co dziwnie nie od mojego sąsiada) - wykupu działki na
    której
    jest położona droga. Ja nie jestem zainteresowany wykupem.
    Pierwsze pytanie, czy w tej sytuacji może mnie zmusić do wykupu działki na
    której ustanowiona jest droga?

    Miał może ktoś podobną sytuację?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2008-01-31 12:48:15
    Temat: Re: służebność drogi - żądanie wykupu
    Od: "Nesti" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest położona droga. Ja nie jestem zainteresowany wykupem.
    > Pierwsze pytanie, czy w tej sytuacji może mnie zmusić do wykupu działki na

    Nie może, a nowy wlasciciel działki przez która przechodzi droga będzie miał
    w KW wpisana tą służebność...

    Pzdr
    N.

  • 3. Data: 2008-01-31 14:06:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 30 Jan 2008 20:43:57 +0000, Darek napisał(a):

> [...]
    > jest położona droga. Ja nie jestem zainteresowany wykupem.
    > Pierwsze pytanie, czy w tej sytuacji może mnie zmusić do wykupu działki na

    Ja bym ponegocjował. Być może cena 0,01 zł/m2 nie będzie wygórowana.

  • 4. Data: 2008-01-31 15:11:52
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Ja bym ponegocjował. Być może cena 0,01 zł/m2 nie będzie wygórowana.

    Twoja propozycja x1000, to propozycja złożona mnie.

    Pozdrawiam
    Darek