  • Data: 2006-03-20 18:17:40
    Temat: sieci a prawo ?
    Od: "PW" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ostatnio wlaczylem w centrum net stumblera coby zobaczyc czy ktos mi na
    kanal nie wlazi i co ?

    tylko w jednym miejscu naliczylem 8 sic! sieci niezabezpieczonych niczym..
    poprostu stoi niczym otwarte drzwi do mieszkania - poprostu masakra

    poszedlem dalej - pojezdzilem po okolicy i sytuacja jest identyczna... czy
    ludzie nie mysla w firmach ? przeciez to zgroza

    zastanawia mnie jedno

    Jezeli koles (czyt. wlasciciel sieci ) "UDOSTEPNIA" jakies zasoby na takiej
    "niezabezpieczonej sieci" [gdzie dhcp przypisze nam ip i poda adres bramy z
    otwartymi ramionami.] to wejscie w te foldery i zkopowanie ich zawartosci
    nie bedzie rowniez kradzieza.
    Tak mi sie wydaje na zdrowy rozsadek - jezeli ktos cos udostepnia w
    publicznej sieci to zachowuje sie niejako jako serwer nie jest to www co
    prawda ale jest UDOSTEPNIONE. Mozna domniemywac ze gdyby chcial aby tylko
    jedna osoba miala do tych zasobow dostep to by ustawil haslo i user lub
    chociaz samo haslo.

    Do czego zmierzam ? doszlismy do pradoksu poniewaz w/g ustawy podlega
    karze osoba ktora lamie zabezpieczenia w celu dostania sie do danych jej nie
    przeznaczonych podszywa sie pod osobe lub stosuje zabiegi mające dopuscic ja
    do tresci dla niej nie przeznaczonych.

    Jednak w tym przypadku osoba nie wie czy to nie jest dla niej
    nieprzeznaczone co wiecej skoro jest udostepnione to oznaczaloby ze nie
    jest popelnione zadne przestepstwo.

    Malo tego osoba nie stosuje zadnych srodkow poprostu wlacza komputer i...
    przeglada otoczenie sieciowe... a to chyba przestepstwem nie jest.

    co o tym sadzicie ?

    wiecej odnosnie tematu na pl.comp.sieci.bezprzewodowe watek "czy ludzie
    nie mysla" oraz "może siec w USA"