  • Data: 2006-03-20 18:48:28
    Temat: Re: sieci a prawo ?
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> szukaj wiadomości tego autora

    PW napisał(a):

    > Do czego zmierzam ? doszlismy do pradoksu poniewaz w/g ustawy podlega
    > karze osoba ktora lamie zabezpieczenia w celu dostania sie do danych jej nie
    > przeznaczonych podszywa sie pod osobe lub stosuje zabiegi mające dopuscic ja
    > do tresci dla niej nie przeznaczonych.

    to raczej tak jak z włamaniem do mieszkania z wyważeniem drzwi, wejściem
    do mieszkania bo drzwi były otwarte i kradzieżą czegoś z mieszkania

    > Jednak w tym przypadku osoba nie wie czy to nie jest dla niej
    > nieprzeznaczone co wiecej skoro jest udostepnione to oznaczaloby ze nie
    > jest popelnione zadne przestepstwo.

    jak drzwi są otwarte to i tak nie wolno wchodzić do środka i kraść
    jak komputer jest w sieci, to wiadomo, że dane na tym komputerze są
    czyjąś własnością. Pytanie jest tylko takie czy ściągając te dane masz
    pewność, że masz prawo te dane ściągać. Ja byłbym za tym że lepiej nie
    próbować.

    > Malo tego osoba nie stosuje zadnych srodkow poprostu wlacza komputer i...
    > przeglada otoczenie sieciowe... a to chyba przestepstwem nie jest.

    no możesz spojrzeć na drzwi i zobaczyć, że są otwarte