  • Data: 2008-05-14 15:19:41
    Temat: rozliczenia CO a nieudostepnienie pomieszczenia do odczytu
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie,

    mam problem ze spoldzielnia mieszkaniowa, a dokladniej z roliczaniem
    centralnego ogrzewania w moim mieszkaniu. Kilka lat temu, wprowadzajac
    sie do mieszkania, poprosilem SM o umozliwienie demontazu kaloryfera
    w jednym z pomieszczen. Planowalem tam zainstalowac elektryczne ogrzewanie
    podlogowe, a kaloryfer nie wspolgral z moja koncepcja wystroju wnetrza.
    SM nie wyrazila jednak zgody na demontaz kaloryfera, totez
    podjalem decyzje o zabudowaniu go meblami. Od tego czasu kaloryfer jest
    trwale niezdatny do uzytku, a jego zawor jest zakrecony.

    Problem pojawil sie podczas odczytu podzielnikow ciepla. Pracownik
    firmy ISTA stwierdzil, ze nie ma z tym wiekszego problemu - tj. nie zostane
    obciazony kosztami za wykorzystanie ciepla w pomieszczeniu, w ktorym z niego
    nie korzystam.

    Niestety, rachunek ktory dostalem ze spoldzielni wprawil mnie w zdziwienie.
    W tym pomieszczeniu zostalo mi naliczone zuzycie wielokrotnie wieksze, niz
    w pozostalych pomieszczeniach. Ta kwota zostala wyprowadzona prawdopodobnie
    z blokowej sredniej, ktora jest dalece wyzsza, niz srednia w moim mieszkaniu
    (w przeciwienstwie do sasiadow, lubie chlod).

    Zlozylem w spoldzielni reklamacje, ktora zostala calkowicie zignorowana.
    Po kilku miesiacach SM przyslala mi pismo o zaleglosciach i naliczeniu
    odsetek, na co odpisalem, ze nie mam zamiaru ich uregulowac do czasu
    rozpatrzenia reklamacji. Dzis dostalem odpowiedz, ze wewnetrzny regulamin
    rozliczania CO mowi, ze "w przypadku braku mozliwosci odczytu podzielnikow,
    dokonuje sie naliczen jednostek zgodnie z regulaminem". Niestety algorytmu
    naliczen juz mi nie wyjasniono.

    W zwiazku z przedstawiona powyzej sytuacja, mam pytanie - co w tej sytuacji
    powinienem zrobic? Czy regulamin rozliczania CO nie jest przypadkiem
    niezgodny z prawem? Nie mam zamiaru placic za cieplo, ktorego nie
    wykorzystalem. Moge udostepnic kaloryfer do nastepnego odczytu, jednak
    zgodnie z wyjasnieniem pisemnym, nie spowoduje do anulowania szacunkowego
    naliczenia za poprzedni rok, ani odsetek za zwloke.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *