  • Data: 2002-08-28 11:30:09
    Temat: rekojmia a terminy
    Od: Kuba vel Torki <t...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Tak przeglądając ostatnio grupę, zauważyłem, że kilka razy pojawiło się
    określenie terminu w jakim sprzedawca musi wywiązać się z rękojmi.
    Czy ktoś jest w stanie mi wskazać gdzie to określenie występuje?
    Zajrzałem do KC do ustępu o rękojmi i jak wół jest tam napisane:
    Art. 560.
    § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić
    albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić,
    jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od
    wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania,
    jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba
    że wady są nieistotne.

    Z tego wynika, że jak odnosisz uszkodzoną rzecz do sprzedawcy to musi ci
    on od razu (względnie po stwierdzeniu tej usterki co też musi być
    wykonane niezwłocznie) wymienić ją, naprawić, albo oddać pieniądze.

    Interesuje mnie to, bo oddałem płytę główną do serwisu - z zaznaczeniem,
    że jest to rękojmia i umówiłem się, że daje im 2 dni sprawdzenie czy
    usterka wystąpiła. Dzięki bogu mija już prawie tydzień i panowie się nie
    śpieszą, a moja robota leży (bo nie mam kompa).
    Myślicie, że warto ich postraszyć obciążeniem finansowym za niewykonaną
    pracę przeze mnie? (tak około 1000 zł?).

    Czy może jest jakieś określenie ile dni im się należy na takie działanie
    w ramach rękojmi? Jeżeli tak to gdzie go szukać?

    pozdrawiam
    Kuba