  • Data: 2002-08-29 11:48:46
    Temat: Re: rekojmia a terminy
    Od: "TOP" <o...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    >Oto txt rozp. ktore rozwieje Twoje wątpliwości.
    >W szczeg. art. 19
    >Jesli cos bedzie niesjasne zadzwon Dominik 0-505 863 673
    >czekam

    Rozporządzenie odnosi sie do rzeczy ruchomych. A orientujesz się jak wygląda
    sprawa nieruchomości?

    Sytuacja jest taka:
    1. Spółdzielnia lub developer buduje mieszkanie.
    2. Kupujący jest zobowiązany do odebrania mieszkania w terminie x dni od daty
    zawiadomienia o zakończeniu budowy.
    3. Kupujący stawia sie na odbiorze w terminie, stwierdza wady w mieszkaniu
    i... No właśnie, i co? Powinien odmówić przyjęcia mieszkania?

    Czy mam prawo domówić przyjęcia mieszkania do czasu usunięcia usterek? Na
    dobrą sprawę przyjmując mieszkanie protokołem odbioru w którym kupujący
    stwierdza że usterki w mieszkaniu są, ogranicza swoje prawa z tytułu rękojmi
    na podstawie Art. 557 § 2.

    Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu
    rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.

    § 2. Gdy przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku albo
    rzeczy mające powstać w przyszłości, sprzedawca jest zwolniony od
    odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili
    wydania rzeczy.

    Miłego dnia
    Tomek
    archiwum i przeszukiwanie newsów