  • Data: 2009-04-14 16:40:00
    Temat: reklamacja, naprawa towaru, odmowa
    Od: i...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Szanowni Panstwo,

    Jakis czas temu zakupilem kilka sztuk dzrzwi do domu. Towar zostal
    przywieziony, a ja zabrale sie za czynnosci montazowe. Drzwi zaczalem
    rozpakowywac dopiero po wywierceniu otworow na klamki - zeby ich nie
    porysowac itd. Po rozpakowanie ostatniej sztuki, okazalo sie ze jest
    wada - brakuje listewki. Zaczalem baczniej przygladac sie drzwiom i
    odkrylem jeszcze dwie dodatkowe wady - pekniecia. Drzwi nie
    zawiesilem, spakowalem, zawiozlem do firmy, spisano protokol
    reklamacyjny i cierpliwie czekalem na odpowiedz.

    Reklamacji na podstawie gwarancji nie uwzgledniono, poniewaz lamala
    punkt umowy, mowiacy o tym, ze nie podlegaja gwarancji drzwi, gdzie
    przystapiono do czynnosci montazowych (wywiercone otwory na klamki).

    Napisalem pismo, w ktorym powolalem sie na art. 8.1 ustawy o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego zadajac naprawy drzwi, a gdyby bylo to niemozliwe, wymiany
    na nowe.

    Dostalem odpowiedz, ze podtrzymuja swoje odmowne stanowisko,
    zaznaczajac ze przystapienie do czynnosci montazowych jest rownoczesna
    akceptacja danego towaru. Aktualnie towar znajduje sie u nich na
    magazynie i jesli nie odbiore go w wyznaczonym przez nich terminie,
    przyjma to jako rezygnacje z towaru.

    Drodzy panstwo, czy moje roszczenie o wymiane drzwi, ktore przyszly do
    mnie uszkodzone i nie sa zgodne z umowa, jest zasadne? Czy fakt
    przyjecia uszkodzonych dzrzwi i przystapienia do montazu, kiedy
    domniemuje sie ze towar ktory otrzymuje jest bez wad, bo tak stanowi
    umowa, powoduje ze walka o nieuszkodzony towar jest bezcelowa?

    Gdzie poszukac informacji o ich prawie do zabrania mojego towaru,
    gdybym nie odebral towaru w terminie?

    W jakim kierunku powinienem zmierzyc dochodzac dalszych swoich praw,
    jesli mi przysluguja?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi od Panstwa.