eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja, naprawa towaru, odmowaRe: reklamacja, naprawa towaru, odmowa
  • Data: 2009-04-15 07:45:35
    Temat: Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa
    Od: Błażej Kucz <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > > Gdzieś już się spotkałem z takim stwierdzeniem, że  jeżeli ktoś sie
    > > zdecydował reklamować z tytulu gwarancji to nie może zmienić żądania. Ale
    Owszem, nie może - ale do czasu wyczerpania wszystkich roszczeń w
    danym reżimie. Nie można dochodzić roszczeń z tytułu wady na podstawie
    gwarancji i na podstawie rękojmi JEDNOCZEŚNIE. Albo jedno, albo
    drugie. Kupujący może zresztą wybrać reżim, z którego dochodzi
    roszczeń. Idąc do sklepu z wadliwym towarem sprzedawca nie może
    odmówić przyjęcia zgłoszenia rękojmianego zasłaniając się tym, że na
    dany towar jest gwarancja. Jeśli kupujący nie chce korzystać z
    gwarancji, a z rękojmi, to może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi.
    Więc jeśli na podstawie gwarancji (której źródłem zawsze jest umowa)
    nie udało się usunąć wady, kupujący może żądać naprawy na podstawie
    rękojmi (której źródłem jest ustawa).

    pozdr
    bk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 15.04.09 07:53 Gan
  • 15.04.09 08:01 Gan
  • 15.04.09 10:03 jureq
  • 15.04.09 17:47 PlaMa

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1