  • Data: 2007-08-28 15:35:48
    Temat: rekalkulacja OC w MTU
    Od: <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Mam nastepujacy problem. Dnia 15 czerwca br. nabylem pojazd, ktory
    byl ubezpieczony w MTU. Zbywca oplacil skladke za okres 25.10.06 - 24.10.07.
    Po konsultacji telefonicznej z MTU (gdzie po podaniu "moich parametrow" -
    tzn. nie zmieniony powiat zamieszkania, wiek powyzej 25 lat, polisa oplacona przez
    zbywce
    jednorazowo, prawo jazdy 13 lat, itd.) uzyskalem informacje, ze nie otrzymam zadnej
    doplaty.
    Slowem - ryzyko ubezpieczeniowe nie wzroslo z racji tego, iz stalem sie posiadaczem
    tego
    pojazdu.
    Mija miesiac (a co za tym idzie, mozliwosc wypowiedzenia umowy) i
    "niespodzianka" - doplata na 84,62!
    Pomijam fakt, ze bylem zmuszony sprawe czterokrotnie reklamowac nim otrzymalem
    wyjasnienie.... Dzis otrzymalem maila - oto jego fragment (interpretacja Art 31.
    Ustawy
    o ubezpieczeniach obowiazkowych):
    "Pragnę poinformowac, iz niezaleznie od kwoty wplaconej przez Zbywcę pojazdu
    i rodzaju platnosci na Jego polisie, dla nowego Nabywcy wylicza sie osobno
    składke za okres ubezpieczenia od dnia zakupu do konca okresu polisy Zbywcy."
    Znalazlem w google nastepujacy link (akapit nr 3):
    http://www.rzu.gov.pl/vademecum/pytania/rozliczenie_
    skladki.htm

    Moje pytanie do Was jest nastepujace - czy MTU w prawidlowy sposob interpretuje
    Ustawe czy Rzecznik Ubezpieczonych? Bo wg mnie czytajac interpretacje Rzecznika
    nie powinienem dostac wspomnianej doplaty (nie ulegly zmianie ZADNE czynniki
    wplywajace na wysokosc składki).

    Z gory bardzo dziekuje za wszelka pomoc.

    Pozdrawiam
    Krzysztof Kowalski