  • 1. Data: 2007-08-28 15:35:48
    Temat: rekalkulacja OC w MTU
    Od: <n...@w...pl>

    Witam!

    Mam nastepujacy problem. Dnia 15 czerwca br. nabylem pojazd, ktory
    byl ubezpieczony w MTU. Zbywca oplacil skladke za okres 25.10.06 - 24.10.07.
    Po konsultacji telefonicznej z MTU (gdzie po podaniu "moich parametrow" -
    tzn. nie zmieniony powiat zamieszkania, wiek powyzej 25 lat, polisa oplacona przez
    zbywce
    jednorazowo, prawo jazdy 13 lat, itd.) uzyskalem informacje, ze nie otrzymam zadnej
    doplaty.
    Slowem - ryzyko ubezpieczeniowe nie wzroslo z racji tego, iz stalem sie posiadaczem
    tego
    pojazdu.
    Mija miesiac (a co za tym idzie, mozliwosc wypowiedzenia umowy) i
    "niespodzianka" - doplata na 84,62!
    Pomijam fakt, ze bylem zmuszony sprawe czterokrotnie reklamowac nim otrzymalem
    wyjasnienie.... Dzis otrzymalem maila - oto jego fragment (interpretacja Art 31.
    Ustawy
    o ubezpieczeniach obowiazkowych):
    "Pragnę poinformowac, iz niezaleznie od kwoty wplaconej przez Zbywcę pojazdu
    i rodzaju platnosci na Jego polisie, dla nowego Nabywcy wylicza sie osobno
    składke za okres ubezpieczenia od dnia zakupu do konca okresu polisy Zbywcy."
    Znalazlem w google nastepujacy link (akapit nr 3):
    http://www.rzu.gov.pl/vademecum/pytania/rozliczenie_
    skladki.htm

    Moje pytanie do Was jest nastepujace - czy MTU w prawidlowy sposob interpretuje
    Ustawe czy Rzecznik Ubezpieczonych? Bo wg mnie czytajac interpretacje Rzecznika
    nie powinienem dostac wspomnianej doplaty (nie ulegly zmianie ZADNE czynniki
    wplywajace na wysokosc składki).

    Z gory bardzo dziekuje za wszelka pomoc.

    Pozdrawiam
    Krzysztof Kowalski

  • 2. Data: 2007-08-28 20:12:25
    Temat: Re: rekalkulacja OC w MTU
    Od: "raB" <r...@g...pl>

    Użytkownik <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > posiadaczem tego
    > pojazdu.
    > Mija miesiac (a co za tym idzie, mozliwosc wypowiedzenia umowy) i

    zapomniałeś napisać, czy przesłałeś do MTU zaświadczenie o dotychczasowym
    przebiegu ubezpieczenia określające przysługujące Ci zniżki na OC? podajesz
    jedynie informację, że od 13 lat masz prawo jazdy...
    poza tym w MTU stosowane są inne zniżki marketingowe - głównie pracownicze,
    np. dla pracowników poczty lub dla nauczycieli, które niestety nie
    przechodzą na nowego właściciela pojazdu i następuje wtedy różnica w kwocie
    składki do opłacenia.
    i na koniec: do momentu, kiedy na polisie poprzedniego właściciela nie jest
    zarejestrowana sprzedaż pojazdu konsultant nie powinien Ci udzielać
    informacji na temat stanu opłacenia polisy, a już na pewno nie o zniżkach
    jakie miał przyznane zbywca pojazdu! zatem nie powinien również zapewniać
    Cie, że nie nastąpi w tym przypadku konieczność dopłaty
    pozdrawiam
    raB

  • 3. Data: 2007-08-28 20:42:11
    Od: <n...@w...pl>

    ---------------------------

> [...]
    ubezpieczenia
    > określające przysługujące Ci zniżki na OC? podajesz jedynie informację, że od 13

    Mam 60% znizki, w MTU mam inny pojazd ubezpieczony od 3 lat.
    Znizka byla udokumentowana zaswiadczeniem od poprzedniego Ubezpieczyciela.

> [...]
    pojazdu i
    > następuje wtedy różnica w kwocie składki do opłacenia.

    Zbywca nie otrzymal zadnej marketingowej znizki. Dysponuje wnioskiem gdzie sa
    zaznaczone znizki i nie ma tam nic procz bezszkodowosci.

> [...]
    również
    > zapewniać Cie, że nie nastąpi w tym przypadku konieczność dopłaty

    Jak wyzej wspomnialem dysponuje wnioskiem ktory dal mi Zbywca wiec widzialem
    jakie i za co otrzymal znizki. Podczas rozmowy z konsultantka powolalem sie
    na ow
    wniosek i sam powiedzialem ze nie zmienily sie znizki za bezszkodowosc,
    powiat, wiek
    wlasciciela, okres posiadania prawa jazdy, NIC sie nie zmienilo procz
    nazwiska.

  • 4. Data: 2007-08-28 21:09:17
    Od: "raB" <r...@g...pl>

> [...]
    > bezszkodowosc, powiat, wiek
    > wlasciciela, okres posiadania prawa jazdy, NIC sie nie zmienilo
    Czy próbowałeś kwestię tej dopłaty wyjaśnić już po otrzymaniu wystawionej na
    siebie polisy? Konsultant mając przed oczyma Twoją polisę na pewno prędzej
    udzieli Ci informacji skąd ta różnica wynika, niż takie gdybanie... Pisałeś
    wcześniej że prowadzisz korespondencję mailową - może warto skontaktować się
    telefonicznie? rozmawiając "na żywo" chyba prędzej wyjaśnisz sprawę :)
    pozdrawiam
    raB

  • 5. Data: 2007-08-28 21:34:28
    Od: <n...@w...pl>

> [...]
    mailową - może warto
    > skontaktować się telefonicznie? rozmawiając "na żywo" chyba prędzej wyjaśnisz

    Rozmawialem 4 razy telefonicznie, za kazdym razem z inna konsultantka,
    powtarzajac jak mantre swoj przypadek. Bezskutecznie. Konsultantki widzialy
    moja polise ale raczej interpretacje powodu doplaty byly nieudolne.
    W koncu aby miec jakiekolwiek odzwierciedlenie dzialan przeszedlem
    na droge mailowa (ktora pozwolilem sobie przeslac Ci na adres maila)