    From: "Tomek" <tanis[bezx]@op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: przedawnienie
    Date: Sat, 4 Mar 2006 18:51:27 +0100

    Moja sytuacja jest taka:
    Popełniłem kradzież, ok 8 lat temu, "wspólnie i w porozumieniu" z trzema
    innymi osobami. Od początku do wszystkiego sie przyznalem i chcialem
    odpokutowac, oddac co zabralem. Potem sprawa przycichla na 5 lat. Dopiero 3
    lata temu sprawa trafila do sadu, najpierw na moj wniosek jako sprawa o
    umorzenie, niestety nie powiodlo sie bo wspolwinni maja inne wyroki na
    koncie. Teraz sprawy odbywaja sie co 1-3 m-cy, choc tak naprawde nie
    odbywaja sie wcale bo zawsze ktos nie dojdzie. Ja jestem na kazdej rozprawie
    i kazda duzo mnie kosztuje. Natomiast zachowanie sędziny jest skandaliczne.
    Za kazdym razem gdy ktos sie nie stawial wydawala polecenie by doprowadzic
    go z pomoca policji ale nigdy do tego nie doszlo. Na ostatnia rozprawe
    doszla osoba ktora do tej pory nie stawila sie ani razu, za to inna sie
    spoznila. Sedzina odroczyla rozrawe za nastepne 2 m-ce bo jak powiedziala
    "sąd nie jest od czekania". Nastepna sprawa miala byc za godzine wiec miala
    czas zeby chwile poczekac (na prokuratora zawsze czekamy). Mam w zwiazku z
    tym pytanie czy jak sprawa jest w sadzie czy mimo wszystko biegnie
    przedawnienie??

    Poradzcie cos bo ta sytuacja mnie przerasta. Poza tym czynem jestem dobrym
    obywatelem i czlowiekiem wiec mimo ze jestem oskarzony to chyba mam jakies
    prawa? Sedzina trwoni moj czas i pieniadze ktore wszyscy placimy na podatki.
    Dajcie znac co robic w takiej sytuacji bede wdzieczny za kazda podpowiedz

    Tomek