  • Data: 2006-03-04 19:07:43
    Temat: Re: przedawnienie
    Od: "iza" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    . Mam w zwiazku z
    > tym pytanie czy jak sprawa jest w sadzie czy mimo wszystko biegnie
    > przedawnienie??

    biegnie, jednak wraz ze wszczęciem postepowania w sprawie okres
    przedawnienia zostaje wydłuzony - w tym wypadku o 5 lat

    > Poradzcie cos bo ta sytuacja mnie przerasta. Poza tym czynem jestem dobrym
    > obywatelem i czlowiekiem wiec mimo ze jestem oskarzony to chyba mam jakies
    > prawa? Sedzina trwoni moj czas i pieniadze ktore wszyscy placimy na
    > podatki. Dajcie znac co robic w takiej sytuacji bede wdzieczny za kazda
    > podpowiedz

    No cóż, sąd na tym etapie jest panem postępowania - ma instrumenty prawne do
    tego by sobie w opisanej przez ciebie sytuacji jakos radzic (vide art.
    375-377 kpk). Szkoda ze nie złozyłes wniosku o wydanie wyroku skazującego
    bez przeprowadzania postepowania dowodowego (instytucja z art. 387 kpk)
    chociaż jeżeli jeszcze nie wszyscy oskarżeni złożyli wyjaśnienia (a z tego
    co piszesz moze tak byc) to nadal masz taką możliwość - wydaje mi się że
    byłoby to dla ciebie sensowne rozwiązanie. Unikniesz w ten sposob kolejnych
    wycieczek do sądu, kosztów, nerwów a i kare możesz z "sądem" utargować
    rozsądną ;-)

    Iza