  • Data: 2002-06-01 13:45:54
    Temat: prawo wlasnosci
    Od: "Gonzo" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam i pozdrawiam grupowiczow

    ja tylko tak przelotem z takim malym pytankiem :

    Kupilem dzialke budowlana w lutym tego roku, umowa notarialne jest spisana
    na moje nazwisko .
    W tej chwili stoi juz na niej dom w stanie surowym zamknietym i zaczynaja
    sie prace wykonczeniowe.
    Wszystkie koszty z tym zwiazane ponosze ja.
    Za dwa tygodnie biore slub i tutaj zaczynaja sie watpliwosci.

    Czy w razie ochlodzenia stosunkow z moja przyszla zona i ewentualnego
    rozwodu, ma ona prawo ubiegac sie o wspomniany wczesniej dom.
    Gdzies w muratorze (chyba w poradach prawnych) wyczytalem, ze jesli jeden z
    malzonkow byl wczesniej posiadaczem dzialki, to nawet jesli wybuduja razem
    dom po slubie i tak bedzie tylko wlasnoscia tego z maloznkow ktory figuruje
    jako wlasciciel w ksiegach wieczystych.

    A jesli nie, to czy jedynym sposobem na "zabezpieczenie sie" jest
    ograniczenie wspolnoty majatkowej (intercyza)??
    Nie chce zeby wiedziala, ze mam jakies watpliwosci!

    Nie chce byc zle odebrany, ale w wieku 25 lat wpakuje w ten dom oszczednosci
    calego zycia (ponad 250 tys). Moja kochana wybranke znam poltora roku,
    spodziewamy sie dziecka i znam ja dosc dobrze, ale jak kazdy wie - roznie to
    w zyciu bywa.

    z gory dzieki za konstruktywne odpowiedzi

    Krzysztof