  • Data: 2002-05-22 11:25:42
    Temat: prawo autorskie w Internecie - pytania
    Od: "pytajacy" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chyle glowe przed Wasza wiedza! Mam kilka pytan, ktore z pewnoscia nie
    sprawia Wam problemow.

    Najpierw przedstawie sytuacje. Otoz na niekomercyjnej stronie internetowej,
    ktora prowadze zamieszczam nieodplatnie udostepnione artykuly - teksty swoje
    i innych osob. Sa to artykuly, ktorych tematyke najczesciej ja wymyslam, a
    pisza je osoby, do ktorych sie w tej sprawie zwracam. Czesto podaje im
    konkretne tematy, wskazuje zrodla informacji, z ktorych moga korzystac, za
    zgoda autorow niektore z nich redaguje, uzupelniam itd. Wszystkie te
    artykuly sa pisane z przeznaczaniem do opublikowania na stronie, ktora
    prowadze i tam tylko sa zamieszczane. Kazdy jest podpisany imieniem i
    nazwiskiem autora.

    I teraz kilka pytan w zwiazku z powyzszym.
    1. Czy w swietle prawa, nie zawierajac umow z autorami w/w artykulow moge je
    publikowac na stronie, ktora prowadze? Jaki przepis to reguluje?
    2. Czy przekazanie mi przez autora artykulu z informacja zebym opublikowal
    go na mojej stronie moge traktowac jako zgode na jego tam opublikowanie?
    Jesli tak, to czy jest jakis (jaki?) przepis, ktory to reguluje?
    3. Czy przekazane na strone artykuly podlegaja jakims
    uwarunkowaniom/ograniczeniom wynikajacym z prawa autorskiego? Jesli tak to
    jakim i na jakiej podstawie?
    4. Czy autor artykulu zamieszczonego na stronie, ktora prowadze moze bez
    uzgodnienie ze mna zamieszczac ten sam artykul na innych stronach czy tez w
    innej formie np. w czasopismach? Jesli tak, to na jakiej podstawie?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi

    Pozdrawiam

    MK