  • Data: 2005-03-10 20:58:28
    Temat: prawo autorskie a wideorejestracja weselna
    Od: "Alek Kurski" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nie udźwiękawiam filmów weselnych żadną muzyką z płyt CD.
    Jakież było moje zdziwienie, gdy zgłosił się do mnie inspektor z ZAIKS-u i nalegał,
    bym podpisał umowę z tym stowarzyszeniem i odprowadzał 8% od wartości umowy z
    klientem.
    Uważa on, że podstawą do tego jest muzyka, którą słychać w tle zabawy weselnej, a
    którą to
    gra zespół lub też odtwarza prezenter. I nie istotne jest to, że już oni płacą
    ZAIKS-owi.
    Ja mam też płacić.
    Czy ZAIKS ma rację, czy też jest to nadinterpretacja prawa z ich strony?