  • Data: 2005-03-11 12:43:59
    Temat: Re: prawo autorskie a wideorejestracja weselna
    Od: "nnowy" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie udźwiękawiam filmów weselnych żadną muzyką z płyt CD.
    > Jakież było moje zdziwienie, gdy zgłosił się do mnie inspektor z ZAIKS-u i
    > nalegał,
    > bym podpisał umowę z tym stowarzyszeniem i odprowadzał 8% od wartości
    > umowy z klientem.
    > Uważa on, że podstawą do tego jest muzyka, którą słychać w tle zabawy
    > weselnej, a którą to
    > gra zespół lub też odtwarza prezenter. I nie istotne jest to, że już oni
    > płacą ZAIKS-owi.
    > Ja mam też płacić.
> [...]
    a tak poważnie pomijając te autobusy...
    ja bym się nie dał tak łatwo ZAIKSowi wkręcić
    i ZAIKS, i STOART próbują naciągać prawo w swoją stronę jak się da i
    strasznie mnie to irytuje.

    Ciężko ugryźć twój problem, bo faktem jest że na twoich kasetach słychać
    czyjeś nagrania.
    W takim wypadku, czepić się musisz znaczenia "publiczne odtwarzanie" i tu
    radziłbym zwrócić się do prawnika....
    8% to dużo i warto o nie zrobić trochę zabiegów... powodzenia