  • 11. Data: 2024-08-22 15:43:39
    Temat: Re: prawa swiadka
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.08.2024 o 04:23, J.F pisze:

    > jak tak nic nie bedzie pamietac, to zachodzi podejrzenie, ze ją
    > nafaszerowali jakim narkotykiem.

    Nie tylko po różnej chemii ludzie tracą pamięć, może być jakaś trauma, a
    może kosmici ją porwali.

    > Badania zrobią, nic nie znajda

    To, że nie znajdą to nie dowód, że czegoś jej nie zaaplikowano.

    > czyli skłamała :-)

    No to jeszcze muszą jej to kłamstwo udowodnić, a potem i tak naskoczyć,
    bo cóż ona za przestępstwo popełniła? Pozostawienie samochodu na poboczu
    autostrady/ekspresówki to jak na razie wykroczenie. A to że ktoś rabanu
    na pół kraju porobił, to nie jej sprawa.

  • 12. Data: 2024-08-22 17:16:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.08.2024 o 04:12, J.F pisze:

    > O wyznaniu to chyba nikt nie wiedział, póki swiadkowie Jehowy w dużej
    > liczbie nie zaczęli jej szukac po okolicy. A to juz jest news.
    >
    > Zas pewne szczegóły z życia prywatnego mogą zainteresować słuchaczy, i
    > pozwolic na wyrobienie poglądu na sprawę. No i ktos je podał - rodzina
    > dziennikarzom, czy rzecznik policji?

    "35-letnia Izabela P. została w czwartek przesłuchana. "Z treści jej
    zeznań wynika, że nie była pozbawiona wolności, z nikim się nie
    kontaktowała oraz nikt nie udzielał jej pomocy" - podano w komunikacie
    Prokuratury Okręgowej w Jeleniej Górze. Jak dodano, śledztwo będzie
    kontynuowane."

    Tak wygląda śledztwo?

  • 13. Data: 2024-08-22 17:48:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 15:43, nadir pisze:
> [...]

    Albo że po prostu nie ma ochoty z policją gadać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2024-08-22 21:28:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 04:04, J.F pisze:

    > Eee - postępowanie, to forma śledztwa?
    > No to rodzaj przestępstwa musi być wpisany na samym początku, przed
    > rozpoczęciem :-P

    Jak najbardziej masz rację, ale może to zostać zmienione.

    > Czyli o co policja może ją pytać, a o co nie może ? :-)
    > A jak jednak spyta, o co nie powinna, to co - może odpowiedzieć "a co
    > to was obchodzi" ?

    Ponieważ odnoszę wrażenie, że szukasz dziury w całym, to nie chce mi się
    tu rozkminiać, o co może, a co nie, bo później będzie flejm o tym, czy
    jak miała czerwoną sukienkę, to można było zapytać o zieloną wstążkę.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 15. Data: 2024-08-22 21:37:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > jak tak nic nie bedzie pamietac, to zachodzi podejrzenie, ze ją
    > nafaszerowali jakim narkotykiem.
    > Badania zrobią, nic nie znajda - czyli skłamała ?

    To tak nie działa. Co do zasady, jeśli da się dowieść, ze przesłuchiwana
    skłamała, to można jej przedstawić zarzut z 233 kk. W tej konkretnej
    sprawie nie sądzę, by ktoś się szczególnie o to starał.

    Musisz zrozumieć kontekst takiej sprawy. Ktoś, kto miał dostęp do pełnej
    wiedzy uznał, że istnieją uzasadnione przesłanki do wszczęcia w tej
    sprawie postępowania karnego, czyli że było podejrzenie, że zaginięcie
    może mieć związek z przestępstwem. I teraz trzeba ostatecznie to
    wyjaśnić. Dziennikarze nakręcili się już co najmniej na trupa, a w
    najlepszym wypadku porwanie i zgwałcenie, a tu nagle się okazuje, że
    NAJPRAWDOPODOBNIEJ wyjaśnienie może być zupełnie inne. Nie znamy
    okoliczności sprawy, a Policjanci tam na miejscu je znają. Czy widzisz
    powód, by ta kobieta pajacowała tak, jak to sugerujecie wyżej?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 16. Data: 2024-08-22 21:38:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 17:48, Shrek pisze:

    > Albo że po prostu nie ma ochoty z policją gadać.

    Albo nie chce powiedzieć prawdy, albo nie zna prawdy, albo ... - jaki
    sens mają takie dywagacje?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 17. Data: 2024-08-22 21:40:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dlaczego o tym wspomniano jest raczej oczywiste. Pytanie czy
    > potrzebnie. Czy to są nieistotne okoliczności? - uważam, że mogą być
    > istotne, ale dla policji, nie polskiej opinii publicznej.

    Czyli masz podobne do mnie wątpliwości. Ale podejrzewam, że wyciek do
    prasy nie był z Policji, a ze strony szukających.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 18. Data: 2024-08-22 21:44:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 04:12, J.F pisze:
    > O wyznaniu to chyba nikt nie wiedział, póki swiadkowie Jehowy w dużej
    > liczbie nie zaczęli jej szukac po okolicy. A to juz jest news.

    Świadkowie Jehowy nie mają na czole tabliczki, jakiego są wyznania. To
    ludzie, jak każdy inny. Przy odrobinie wprawy rozpoznasz ich po chwili
    rozmowy, ale sam fakt, ze znajomi męża przyjechali poszukać zaginionej
    akurat nie dekonspiruje wyznania samej zaginionej. Natomiast co rusz
    widzę tego typu przecieki robione przez dziennikarzy. Ostatnio szukali
    jakiejś dziewczynki i podali, ze jest w ciąży - przykładowa. Ciekawe,
    czy ktoś się zastanowił, czy ona chce, by cały świat o tym wiedział.
    Jeszcze, jeśli to widoczna ciążą, to powiedzmy może pomóc w
    poszukiwaniach, ale jak nie, to na co publikować takie rzeczy?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 19. Data: 2024-08-22 21:47:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 17:16, io pisze:
    > Tak wygląda śledztwo?

    Może podejrzewają, ze doszło do przestępstwa, ale ona o tym ne
    powiedziała. A może opublikowali tylko część prawdy co do jej zeznań.
    Zresztą ten komunikat jest dziwny. Nie ma zakazu udzielania pomocy
    zaginionej, a i ne jest karalne kontaktowanie się z nią. Za to kilka
    innych możliwości tu widzę.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 20. Data: 2024-08-23 18:53:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Aug 2024 21:47:16 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Zresztą ten komunikat jest dziwny. Nie ma zakazu udzielania pomocy
    > zaginionej, a i ne jest karalne kontaktowanie się z nią. Za to kilka

    Komunikat istotnie dziwny, tzn raczej te zeznania, o których mówi.
    Z nikim się nie kontaktowała ... to co, ten tydzień spędziła
    w lesie, spiąc pod drzewami i nic nie jedząc?

    lato jest, gorąco, można spać w lesie, choc chyba jakies burze były.
    Jedzenia tez duzo nie trzeba. Albo po prostu kasjerki w sklepie czy
    obslugi w jadłodajni nie traktowała jako "kontakty".

    Zresztą można pójsc do supermarketu, skorzystać z kasy samoobsługowej,
    i "kontaktu" istotnie nie będzie.

    J.