  • Data: 2006-10-21 16:30:22
    Temat: odmowa złożenia zeznań i...
    Od: " " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam. Bardzo proszę o informację.
    Wniosłam o podwyżkę alimentow na córkę. Powód przeciągał sprawę. Po 3-tej
    rozprawie ( po blisko roku) córka skończyła 18 lat. Na 4-tej rozprawie
    przedstawiłam pełnomocnictwo upoważniające mnie do występowania w jej
    imieniu. Strona przeciwna wniosła protest, że córka nie została przez Sąd
    zawiadomiona o rozprawie ( rzeczywiście nie została, ale o sprawie i
    rozprawie wiedziała, ponieważ podpisała pełnomocnictwo. Sprawę znów
    odroczono.Teraz zamiast spodziewanego zawiadomienia córka dostała wezwanie na
    5-tą rozprawę w charakterze strony w celu przesłuchania w sprawie z mojego
    powództwa przeciw jej ojcu. Córka jest poważnie przewlekle chora min. na
    epilepsję o czym Sąd wie ( dowody w aktach), denerwuje się i boi się
    zeznawać, grozi jej napad epilepsji w związku z trudną dla niej emocjonalnie
    sytuacją. Mój adwokat radził abym załatwiła zaświadczenie od lekarza, że
    córka nie może się stawić na sprawę lecz od razu zaznaczył, że strona
    przeciwna wniesie o powołanie biegłego na tę okoliczność.
    Po przemyśleniu, aby dalej nie pozwolić przeciągać sprawy postanowiłam , że
    córka pójdzie na rozprawę i osobiście podtrzyma pełnomocnictwo. Chcę jednak
    ochronić ją przed stresującą sytuacją- czy córka będzie miała prawo odmówić
    składania zeznań ?
    Bardzo proszę o radę i z góry dziękuję.