  • 1. Data: 2006-10-21 16:30:22
    Temat: odmowa złożenia zeznań i...
    Od: " " <m...@g...pl>

    Witam. Bardzo proszę o informację.
    Wniosłam o podwyżkę alimentow na córkę. Powód przeciągał sprawę. Po 3-tej
    rozprawie ( po blisko roku) córka skończyła 18 lat. Na 4-tej rozprawie
    przedstawiłam pełnomocnictwo upoważniające mnie do występowania w jej
    imieniu. Strona przeciwna wniosła protest, że córka nie została przez Sąd
    zawiadomiona o rozprawie ( rzeczywiście nie została, ale o sprawie i
    rozprawie wiedziała, ponieważ podpisała pełnomocnictwo. Sprawę znów
    odroczono.Teraz zamiast spodziewanego zawiadomienia córka dostała wezwanie na
    5-tą rozprawę w charakterze strony w celu przesłuchania w sprawie z mojego
    powództwa przeciw jej ojcu. Córka jest poważnie przewlekle chora min. na
    epilepsję o czym Sąd wie ( dowody w aktach), denerwuje się i boi się
    zeznawać, grozi jej napad epilepsji w związku z trudną dla niej emocjonalnie
    sytuacją. Mój adwokat radził abym załatwiła zaświadczenie od lekarza, że
    córka nie może się stawić na sprawę lecz od razu zaznaczył, że strona
    przeciwna wniesie o powołanie biegłego na tę okoliczność.
    Po przemyśleniu, aby dalej nie pozwolić przeciągać sprawy postanowiłam , że
    córka pójdzie na rozprawę i osobiście podtrzyma pełnomocnictwo. Chcę jednak
    ochronić ją przed stresującą sytuacją- czy córka będzie miała prawo odmówić
    składania zeznań ?
    Bardzo proszę o radę i z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2006-10-21 21:29:57
    Temat: Re: odmowa złożenia zeznań i...
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Teraz zamiast spodziewanego zawiadomienia córka dostała wezwanie na
    > 5-tą rozprawę w charakterze strony w celu przesłuchania w sprawie z mojego
    > powództwa przeciw jej ojcu.

    Głupi ten sędzie jakiś, czy co? Powinno się podawać nazwiska takich sędziów
    do publicznej wiadomości.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 3. Data: 2006-10-21 22:03:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@g...pl wrote:
    > Witam. Bardzo proszę o informację.
    > Wniosłam o podwyżkę alimentow na córkę. Powód przeciągał sprawę. Po 3-tej

    Ty jesteś powodem - a właściwie powódką ;)

  • 4. Data: 2006-10-22 05:57:24
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Ty jesteś powodem - a właściwie powódką ;)

    Miało być:pozwany, pomyliłam się. Mój problem jednak nadal nie jest
    rozwiązany.
    Nie wiem czy to ja nadal jestem powódką, czy moja córka, którą mam
    reprezentować.
    Świadek w postępowaniu cywilnym ( tu córka-zstępny) może odmówić
    przesłuchania, a strona ?

  • 5. Data: 2006-10-22 07:57:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lukasz napisał(a):

    > Głupi ten sędzie jakiś, czy co? Powinno się podawać nazwiska takich sędziów
    > do publicznej wiadomości.

    A takich jak ty powinno się wysyłać do szkoły nieuku. Poczytaj coś o
    postępowaniu cywilnym i dopiero sie produkuj.
    Postępowanie sądu akurat w tym co przytoczyłeś jest w pełni prawidłowe.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 6. Data: 2006-10-22 07:58:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ty jesteś powodem - a właściwie powódką ;)

    Nie jest powódką.
    Powodem jest uprawniony do alimentów. Do czasu uzyskania pełnoletności
    powód miał przedstawiciela ustawowego w osobie matki.

  • 7. Data: 2006-10-22 08:00:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    m...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):

    > Nie wiem czy to ja nadal jestem powódką, czy moja córka, którą mam
    > reprezentować.

    Ty nie jesteś i nie byłaś powódką w żadnym momencie. Powódką jest i była
    twoja córka.

    > Świadek w postępowaniu cywilnym ( tu córka-zstępny) może odmówić
    > przesłuchania, a strona ?

    Strona nie musi zeznawać (poza wyjątkami). Córka jest stroną a więc nie
    może być świadkiem.

  • 8. Data: 2006-10-22 08:06:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    m...@g...pl napisał(a):

> [...]
    rozprawę w charakterze strony w celu przesłuchania w sprawie z mojego

    Zapewne nie odroczono z uwagi na to że córka nie wiedziała o terminie
    rozprawy, bo wystarczy że wie o tym pełnomocnik, ale po to by
    przeprowadzić dowód z przesłuchania stron.

> [...]
    > epilepsję o czym Sąd wie ( dowody w aktach), denerwuje się i boi się
    > zeznawać, grozi jej napad epilepsji w związku z trudną dla niej emocjonalnie

    Myśle że mocno przesadzasz.

    > Mój adwokat radził abym załatwiła zaświadczenie od lekarza, że córka nie może się
    stawić na sprawę lecz od razu zaznaczył, że strona
    > przeciwna wniesie o powołanie biegłego na tę okoliczność.

    Masz adwokata kretyna.

> [...]
    > ochronić ją przed stresującą sytuacją- czy córka będzie miała prawo odmówić

    Niech twój adwokat kretyn wniesie o zaniechanie przeprowadzania dowodu z
    przesłuchania stron lub ograniczenie go do przesłuchania pozwanego (co
    jednak wydaje mi się niekorzystne) - art. 302 §1 kpc - podstawą
    ograniczenia dowodu może być miedzy innymi odmowa zeznań.

  • 9. Data: 2006-10-22 12:09:46
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

> [...]

    > rozprawy, bo wystarczy że wie o tym pełnomocnik, ale po to by
    > przeprowadzić dowód z przesłuchania stron.
    W czasie rozprawy, tuż po wypowiedzi adwokata pozwanego dotyczącej braku
    powiadomienia córki o sprawie, sędzina zarządziła przerwę. Sądzę, że nie była
    pewna czy proceduralnie jest ok., więc wyszła się skonsultować. Gdy wrociła
    oznajmiła , że sprawę odracza. Ja byłam na poprzedniej sprawie przesłuchana,
    na tej miał być przesluchany pozwany, nie było problemu by to zrobiono.
    Sądzisz, że chodziło o przesłuchanie córki?

    > e się stawić na sprawę lecz od razu zaznaczył, że strona
    >
    > Masz adwokata kretyna.
    Moj adwokat ma duże doświadczenie, bez wątpienia nie jest kretynem ale
    zachowuje się w czasie tego postępowania conajmniej dziwnie. To fakt. Dlatego
    tu właśnie próbuję dowiedzieć się jak mam postępować .

> [...]
    > jednak wydaje mi się niekorzystne) - art. 302 §1 kpc - podstawą
    > ograniczenia dowodu może być miedzy innymi odmowa zeznań.
    Nie rozumiem, dlaczego niekorzystne ?
    A poza tym dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam. Marta

  • 10. Data: 2006-10-22 12:37:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    m...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):

    > Moj adwokat ma duże doświadczenie, bez wątpienia nie jest kretynem ale
    > zachowuje się w czasie tego postępowania conajmniej dziwnie.

    Jak twój adwokat jest posunięty wiekiem - to to doświadczenie :) - to
    istnieje tym większe prawdopodobieństwo że jest kretynem.

    > Nie rozumiem, dlaczego niekorzystne ?

    Dlatego że sąd w ramach przesłuchania stron będzie miał tylko jedną
    wersję - wersję pozwanego. No chyba że wszystko wynika z wcześniej
    przeprowadzonych dowodów - dokumentów i świadków, tylko że w takim
    wypadku dowodu z przesłuchania stron nie powinno się przeprowadzać (art.
    299 kpc).
    I za co ty płacisz temu adwokatowi, ze ON ci tego nie wyjaśni?