  • Data: 2006-10-22 08:06:24
    Temat: Re: odmowa złożenia zeznań i...
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    m...@g...pl napisał(a):

    > rozprawie ( po blisko roku) córka skończyła 18 lat. Na 4-tej rozprawie
    > przedstawiłam pełnomocnictwo upoważniające mnie do występowania w jej
    > imieniu. Strona przeciwna wniosła protest, że córka nie została przez Sąd
    > zawiadomiona o rozprawie ( rzeczywiście nie została, ale o sprawie i
    > rozprawie wiedziała, ponieważ podpisała pełnomocnictwo. Sprawę znów
    > odroczono. Teraz zamiast spodziewanego zawiadomienia córka dostała wezwanie na 5-tą
    rozprawę w charakterze strony w celu przesłuchania w sprawie z mojego
    > powództwa przeciw jej ojcu.

    Zapewne nie odroczono z uwagi na to że córka nie wiedziała o terminie
    rozprawy, bo wystarczy że wie o tym pełnomocnik, ale po to by
    przeprowadzić dowód z przesłuchania stron.

    > Córka jest poważnie przewlekle chora min. na
    > epilepsję o czym Sąd wie ( dowody w aktach), denerwuje się i boi się
    > zeznawać, grozi jej napad epilepsji w związku z trudną dla niej emocjonalnie
    > sytuacją.

    Myśle że mocno przesadzasz.

    > Mój adwokat radził abym załatwiła zaświadczenie od lekarza, że córka nie może się
    stawić na sprawę lecz od razu zaznaczył, że strona
    > przeciwna wniesie o powołanie biegłego na tę okoliczność.

    Masz adwokata kretyna.

    > Po przemyśleniu, aby dalej nie pozwolić przeciągać sprawy postanowiłam , że
    > córka pójdzie na rozprawę i osobiście podtrzyma pełnomocnictwo. Chcę jednak
    > ochronić ją przed stresującą sytuacją- czy córka będzie miała prawo odmówić
    > składania zeznań ?

    Niech twój adwokat kretyn wniesie o zaniechanie przeprowadzania dowodu z
    przesłuchania stron lub ograniczenie go do przesłuchania pozwanego (co
    jednak wydaje mi się niekorzystne) - art. 302 §1 kpc - podstawą
    ograniczenia dowodu może być miedzy innymi odmowa zeznań.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam