  • 51. Data: 2012-09-22 13:35:05
    Temat: Re: mieszkanie, -wejście w posiadanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.09.2012 13:10, Robert Tomasik pisze:

    > Chodzi o wprowadzenie w błąd, że przelew został wykonany w celu
    > wyłudzena klucza, który w tym wypadku łączył się z zadysponowaniem
    > mieniem w postaci mieszkania.,

    Chyba miałeś na myśli "nie został wykonany" ;)

    Tylko tak, skoro lokatorka usłyszała od kogoś zaufanego, że został i
    uwierzyła mu na słowo, oświadczyła to wynajmującemu i on też jej
    uwierzył, to jak zamierzasz wykazać, że to ona wyłudziła a nie padła
    ofiarą wprowadzenia w błąd osoby, która nie była stroną umowy?

    Swoją szosą jak już się ustala w umowie procedurę, to należy jej
    przestrzegać - choćby dla własnego dobra, żeby potem ktoś się nie
    wprowadził niezgodnie z umową. Jak to się mówi: jak ktoś ma miękkie
    serce, to musi mieć twardą dupę. Takie życie niestety - są wyrachowani
    oszuści, tak samo jak i są patologicznie zakłamani oszczercy. I czasami
    trafiają jedni na drugich.

  • 52. Data: 2012-09-22 15:21:26
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-09-22 13:27, Andrzej Lawa pisze:

    > Generalnie Gotfryd odpowiedział za mnie.
    >
    > Dodatkowo: wg twojego rozumowania jeśli sąsiad pożyczyłby mi cokolwiek
    > swojego, a potem szybko poleciał z donosem na policję, to automatycznie
    > zostałbym skazany, nawet jeśli by to była drabina, ja byłbym na dachu i
    > odmawiał jej oddania dopóki nie przestanę jej niezbędnie potrzebować tj.
    > aż nie zejdę z dachu?

    Owszem, raczej ~wówczas byłbyś skazany za kradzież, a przynajmniej za
    wyłudzenie, jeśli, tak jak w opisywanym casusie, istniałaby pisemna
    umowa ustalająca, że tę drabinę możesz wziąć w użytkowanie DOPIERO jeśli
    w określonym terminie wpłacisz określona kwotę pieniędzy, ten termin
    minął, a ty nic nie zapłaciłeś, a twierdzić, że zgodzono się ustnie (bez
    świadków i dowodu) na to twoje uzytkowanie bez wpłaty nie możesz, skoro
    umowa explicite zastrzegła formę wyłącznie pisemną zmiany jej postanowień!

  • 53. Data: 2012-09-22 15:39:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p47 wrote:

> [...]
    > umowa explicite zastrzegła formę wyłącznie pisemną zmiany jej postanowień!

    przekrecasz.

    umowa, ustalała, nie za ktos ja wezmie tylko ze wlasciciel drabiny wyda
    ja dopiero po wplacie pieniedzy.

    I nagle sie okazuje, ze wlasciciel drabiny dał ją przed wpłatą pieniedzy?

    I co. I nico. Bo nie ma zadnych sladow dlaczego wlasciciel zdecydowal
    sie ta drabine wydac.
    a gadanie mozna sobie wsadzic.

  • 54. Data: 2012-09-22 15:57:34
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Wracam do mojego pytania z watku otwierajacego te dyskusję,- czy
    istnieje czas dopiero po upłynięciu którego zaczyna się ochrona
    posiadania mieszkania nabytego nawet w złej wierze.

    Prezentowane tu dotychczas opinie, głównie witka, oderwane są bowiem MZ
    zarówno od rzeczywistości, jak i od przepisów prawa.
    Gdyby je bowiem traktować poważnie oznaczałoby to, że pozostawienie
    mieszkania nawet na kilka godzin bez dozoru grozi tym, ze w tym czasie
    ktoś się może do niego w istocie BEZKARNIE włamać, zmienić zamki po
    wniesieniu kilka swoich rzeczy pozostać na kilka przynajmniej lat jako
    stamtąd nieusuwalny jedynym mieszkania posiadacz.
    Albowiem, jeśli wierzyć witkowi et consortes, spełnia wówczas wszelkie
    warunki dla takiej ochrony:
    1.to on będzie miał klucze do mieszkania
    2. sąd mu uwierzy, że te klucze otrzymał od właściciela (bo będzie słowo
    przeciwko słowu, a przecież jakiejkolwiek umowy zastrzegającej warunki
    przekazania nie ma), bo jak wynika z dyskusji sad zawsze wierzy
    posiadaczowi kluczy;-)
    3. skoro będzie w mieszkaniu z rzeczami to w nim mieszka i trzeba go od
    razu chronić jako posiadacza nawet w złej wierze
    4. nie będzie go można za nic scigac, bo nie popełni on żadnego
    przestępstwa i oszustwa (skoro twierdzi, ze właściciel dał mu klucze, a
    wg witka wręczenie kluczy oznacza zgodę na zamieszkania.
    5. A już na pewno sąsiadka, której wręczyliśmy przed urlopem klucze aby
    w nim kwiatki podlewała moze całkowicie bezkarnie zamieszkać w naszym
    mieszkaniu i o nic jej nie można oskarżyć, ani bez zapewnienia lokalu
    zastępczego wyrzucić.

    Czy aby naprawdę??

  • 55. Data: 2012-09-22 16:02:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p47 wrote:

> [...]
    > w nim kwiatki podlewała moze całkowicie bezkarnie zamieszkać w naszym
    > mieszkaniu i o nic jej nie można oskarżyć, ani bez zapewnienia lokalu

    pamietasz moze o sprawie kiedy pod nieobecnosc wlasciciel ktos
    wprowadzil sie do jego garazu?
    I sąd orzekł, ze garaz jest w posiadaniu tegoz mieszkanca, bo wlasciciel
    po otrzymaniu informacji o tym przez jakis czas, juz nie pamietam jaki,
    nic z tym nie zrobil.

  • 56. Data: 2012-09-22 16:04:49
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-09-22 15:39, witek pisze:

> [...]
    >
    > I nagle sie okazuje, ze wlasciciel drabiny dał ją przed wpłatą pieniedzy?
    >
    > I co. I nico. Bo nie ma zadnych sladow dlaczego wlasciciel zdecydowal

    Przekręcasz! -własciciel wcale nie dał drabiny, a jedynie klucz do
    komórki po to, aby przyszły użytkownik sprawdził, czy szczeble nie
    spróchniały!
    A gadanie, ze właściciel zdecydował się mu wydać drabinę istotnie możesz
    sobie wsadzić, skoro umowa zastrzega, że wszystkie zmiany muszą być na
    pismie!

  • 57. Data: 2012-09-22 16:14:53
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-09-22 16:02, witek pisze:

> [...]
    > I sąd orzekł, ze garaz jest w posiadaniu tegoz mieszkanca, bo wlasciciel
    > po otrzymaniu informacji o tym przez jakis czas, juz nie pamietam jaki,

    No właśnie, - ten przykład pokazuje, że <tak jak przypuszczam i
    sygnalizowałem, kluczowe jest zagadnienie " po jakim czasie"?
    Jeśli bowiem właściciel wie i toleruje np przez miesiąc zamieszkanie
    kogoś w jego lokalu to istotnie można domniemywać, ze lokator znalazł
    się tam za jego wiedzą i zgodą, a więc istniała na to w jakiejkolwiek
    formie umowa z wiadomymi tego skutkami prawnymi.
    Ale taka ochrona NIE może wg mnie powstać, jeśli właściciel protestuje
    przeciwko dzikiemu lokatorowi natychmiast po powzięciu wiedzy o jego
    obecności w lokalu!

  • 58. Data: 2012-09-22 16:28:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.09.2012 16:14, p47 pisze:

    > No właśnie, - ten przykład pokazuje, że <tak jak przypuszczam i
    > sygnalizowałem, kluczowe jest zagadnienie " po jakim czasie"?

    Przywrócić stan prawny musisz "bezzwłocznie". Jak to zinterpretuje sąd -
    cóż, wiele zależy od tego, która strona ma adwokata z lepszym...
    kontaktem z sędzią.

    [ciach]

    > Ale taka ochrona NIE może wg mnie powstać, jeśli właściciel protestuje
    > przeciwko dzikiemu lokatorowi natychmiast po powzięciu wiedzy o jego
    > obecności w lokalu!

    Zasadniczo się zgadzam, ale nadal pozostaje kwestia dowodowa... "Panie
    władzo, ja tu już dwa tygodnie mieszkam i ten pan dobrze o tym wiedział,
    tylko teraz dostał lepszą ofertę a ja nie chciałam więcej płacić".

    W pełni się zgadzam, że zgodnie z opisaną sytuacją owa lokatorka
    wyłudziła wydanie mieszkania i wprowadziła się podstępem. Ale jak
    przekonasz o tym sędziego, który wg własnego doświadczenia życiowego
    uzna, przy wydaniu kluczy i pozostawieniu owej lokatorce dość czasu na
    wprowadzenie się z rzeczami i rodziną, za co najmniej naciągane
    tłumaczenie, że wynajmujący nie pozwolił jej jeszcze się wprowadzić? Dla
    kogoś stojącego z boku bardziej wygląda na to, że wynajmujący po prostu
    dostał lepszą ofertę.

    Gdyby poszła w zaparte i nie poddała się presji miałbyś problem...

    A! Dodatkowo: warto zadbać o to, żeby ile się tylko dało umów na media
    było na lokatorów! Takie podstawowe jak elektryczność może będzie ciężko
    tak zorganizować (chociaż wg mnie jest to jak najbardziej do
    zorganizowania), ale już wszelkie kablówki i internety - lepiej nie
    ryzykować. Poza tym to zawsze dodatkowy ból przy rozliczeniu z fiskusem.

  • 59. Data: 2012-09-22 16:32:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.09.2012 15:21, p47 pisze:

> [...]
    > umowa explicite zastrzegła formę wyłącznie pisemną zmiany jej postanowień!

    To zastrzeżenie dopiero niedawno w wątku wyszło.

    Niemniej jednak pamiętaj, że w przypadku drabiny sąd zapewne uzna taką
    umowę za niezgodną z zasadni współżycia społecznego ;)

  • 60. Data: 2012-09-22 16:42:32
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-09-22 16:32, Andrzej Lawa pisze:

    > To zastrzeżenie dopiero niedawno w wątku wyszło.
    >
    > Niemniej jednak pamiętaj, że w przypadku drabiny sąd zapewne uzna taką
    > umowę za niezgodną z zasadni współżycia społecznego ;)

    ???!