  • 91. Data: 2012-09-30 13:30:01
    Temat: Re: mieszkanie, -wejście w posiadanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.09.2012 00:37, Robert Tomasik pisze:

    > Mnie raczej chodziło o art. 77 kc: "Jeżeli umowa została zawarta w
    > formie pisemnej, jej rozwiązanie za zgodą obu stron, jak również
    > odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie powinno być stwierdzone
    > pismem.". Zmiana umowy polegająca na rezygnacji z czynszu jest jej
    > wypowiedzieniem w mojej ocenie.

    Nie zgodzę się. To może być wynajem z np. wynagrodzeniem w naturze
    (pilnowanie mieszkania w sumie kosztuje, czyż nie?).

  • 92. Data: 2012-09-30 17:53:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:50682d39$1@news.home.net.pl...

    > Nie zgodzę się. To może być wynajem z np. wynagrodzeniem w naturze
    > (pilnowanie mieszkania w sumie kosztuje, czyż nie?).

    To wypowiedź obecnej umowy i zaproponowanie nowej.

  • 93. Data: 2012-10-01 17:01:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Sep 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Zmiana umowy polegająca na rezygnacji z czynszu jest
    > jej wypowiedzieniem w mojej ocenie.

    A to racja. Chyba za daleko od pierwotnej wersji odeszło :)

    pzdr, Gotfryd

  • 94. Data: 2012-10-02 08:13:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > A to racja. Chyba za daleko od pierwotnej wersji odeszło :)

    A masz jakąś podstawę prawną stawiającą limit zmian powyżej którego
    umowa wymaga rozwiązania i zawarcia nowej?

    Bo jeśli nie to bym polemizował ;)

  • 95. Data: 2012-10-02 13:30:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Oct 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > A masz jakąś podstawę prawną stawiającą limit zmian powyżej którego
    > umowa wymaga rozwiązania i zawarcia nowej?

    Mam. Inna umowa nazwana z KC. Zmieniają się roszczenia stron.
    Nie jest nim zakres zmian (czynsz od 0,01 do 10 000 000 zł),
    chyba że sąd uzna zakres (z 200zł na 0,01 zł) za "czynność
    pozorną".

    > Bo jeśli nie to bym polemizował ;)

    Też bym też polemizował, nie odpuściłbym Robertowi, jakby nie fakt
    że najem i użyczenie to dwie różne umowy :)
    Krytyczne jest postawienie tezy o *zupełnym* zwolnieniu z czynszu.
    "Od dziś nie musisz płacić czynszu" nie jest zmianą w umowie najmu,
    lecz przesunięciem praw i obowiązków do innego tytułu KC (nawet
    nie "tylko innego działu", jak przy konwersji np. na dzierżawę).

    To tak, jakby z faktu iż pożyczyłeś mi wiertarkę chcieć wywodzić
    że należy mi się renta (drogą "zmian umowy").

    pzdr, Gotfryd

  • 96. Data: 2012-10-02 13:46:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Też bym też polemizował, nie odpuściłbym Robertowi, jakby nie fakt
    > że najem i użyczenie to dwie różne umowy :)

    Ależ nie użyczenie! I też nie za darmo. Najem w zamian za np.
    pilnowanie, remont czy co tam jeszcze.