    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: mandaty - coś przespałem?
    Date: Sun, 9 Jun 2024 09:49:19 +0200

    Całe życie, żyłem przeświadczeniem, że jak przyjmiesz mandat to już
    pozamiatane i nie ma możliwości odkręcenia. Np. wrócił człowiek do domu
    z tym mandatem, przemyślał sprawę na chłodno i myśli - zaraz zaraz, w
    ciula mnie zrobili.

    Przeglądałem sobie jakieś rozporządzenie związane z mandatami. Ono nie
    dotyczy omawianej kwestii, ale na końcu jest wzór mandatu i wzór
    pouczenia. Strona 5.
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    230000752/O/D20230752.pdf

    A tam stoi, że po pierwsze mandat staje się prawomocny dopiero po
    opłaceniu. Po drugie z wnioskiem do sądu o ukaranie, funkcjonariusz
    występuje w dwóch przypadkach: nieprzyjęcia mandatu lub nieuiszczeniu
    wystawionego (pkt.7)

    Przeoczyłem tak ważne zmiany? Czy może zyję wciśniętym mi kitem od zawsze;)

    Zdarzyło mi się pewnie parę razy w życiu nie zapłacić mandatu, wchodził
    wtedy komornik na zwrot podatku i tyle. Ale żadnej sprawy w sądzie z
    wniosku o ukaranie nie miałem.

    PD