  • Data: 2024-06-09 14:03:38
    Temat: Re: mandaty - coś przespałem?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.06.2024 o 13:02, PD pisze:

    > "Art. 99. W razie odmowy przyjęcia mandatu karnego lub nieuiszczenia
    > w wyznaczonym terminie grzywny nałożonej _mandatem_zaocznym_, organ,
    > którego funkcjonariusz nałożył grzywnę, występuje do sądu z wnioskiem o
    > ukaranie. We wniosku tym należy zaz naczyć, że obwiniony odmówił
    > przyjęcia mandatu albo nieuiścił grzywny nałożonej _mandatem_zaocznym_,
    > a w miarę możności podać także przyczyny odmowy."

    "Mandat zaoczny" to nie jest mandat włożony za wycieraczkę. Skąd
    policjant miałby wiedzieć, kto kierował pojazdem parkując go w miejscu
    zabronionym? Mylisz pojęcia. Mandat zaoczny, to może przykładowo dostać
    kierownik sklepu za sprzedaż przeterminowanej żywności - bo można bez
    jego udziału ustalić, że jest kierownikiem sklepu.
    --
    (~) Robert Tomasik