  • Data: 2024-06-10 13:28:50
    Temat: Re: mandaty - coś przespałem?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 9 Jun 2024 09:49:19 +0200, PD wrote:
    > Całe życie, żyłem przeświadczeniem, że jak przyjmiesz mandat to już
    > pozamiatane i nie ma możliwości odkręcenia. Np. wrócił człowiek do domu
    > z tym mandatem, przemyślał sprawę na chłodno i myśli - zaraz zaraz, w
    > ciula mnie zrobili.

    No nie. Sąd może anulować.
    Jest to kłopotliwe, bo tylko gdy "czyn nie jest wykroczeniem".
    Podpisując mandat przyznajesz się do popełnienia czynu,
    i to już jest bezdyskusyjne.
    Ale mogli mogli ci dać mandat za parkowanie na zakazie, jak nie było
    zakazu itp.

    > Przeglądałem sobie jakieś rozporządzenie związane z mandatami. Ono nie
    > dotyczy omawianej kwestii, ale na końcu jest wzór mandatu i wzór
    > pouczenia. Strona 5.
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    230000752/O/D20230752.pdf

    > A tam stoi, że po pierwsze mandat staje się prawomocny dopiero po
    > opłaceniu.

    To zaoczny Który sie wystawia, gdy osoba sprawcy nie ulega
    wątpliwości.
    Jak podpisałeś odbiór, nawet kredytowego, to inny przepis.

    Teraz chyba wszystkie kredytowe, cudzoziemcy mogą zapłacic gotówką,
    Polacy kartą.

    > Po drugie z wnioskiem do sądu o ukaranie, funkcjonariusz
    > występuje w dwóch przypadkach: nieprzyjęcia mandatu lub nieuiszczeniu
    > wystawionego (pkt.7)

    Znów - zaocznie wystawionego.

    > Przeoczyłem tak ważne zmiany? Czy może zyję wciśniętym mi kitem od zawsze;)

    "od zawsze" tak.

    > Zdarzyło mi się pewnie parę razy w życiu nie zapłacić mandatu, wchodził
    > wtedy komornik na zwrot podatku i tyle. Ale żadnej sprawy w sądzie z
    > wniosku o ukaranie nie miałem.

    Bo to był kredytowy podpisany, a nie zaoczny.

    Przy czym .. dobrze jak poborca skarbowy (bo nie komornik) pobierze z
    konta czy gotówką. Jak nie pobierze, to grzywna z mandatu zamienia się
    na areszt.
    I złapią cie np na lotnisku, jak chciałes na wakacje poleciec. I nici
    z wakacji.

    J.