  • Data: 2008-02-16 11:34:56
    Temat: licencja programu w języku obcym
    Od: "Grzeg" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień dobry!

    Czy można uważać za ważną w Polsce umowę licencyjną oprogramowania
    pojawiąjącą się w momencie instalowania występującą tylko w języku obcym?
    Czy ktoś pamięta, która ustawa o tym mówi?
    Chodzi mi o to, czy obywatel polski musi stosować się do licencji napisanej
    w obcym języku.
    Jak to prawnie wygląda?

    Zmierzam do tego, w jaki sposób ustala się legalność oprogramowania.
    Teoretycznie: Posiadam kopię płyty instalacyjnej, na której nie ma umowy
    licencyjnej po polsku, lub w momencie próby instalacji oprogramowania
    wyświetla się treść obcojęzyczna i nie mam możliwości sprawdzenia, czy
    program ma charakter komercyjny, czy shareware czy freeware, itp.

    W jaki sposób można określić czy posiadam kopię legalnego programu czy
    nielegalnego? Czy sama nazwa programu jest wystarczającą podstawą do
    stwierdzenia, że program jest nielegalny?

    Czy sam fakt istnienia kopii instalki decyduje o nielegalności jeżeli nie
    posiadam
    dowodu zakupu? Zaznaczam, że program nie jest zainstalowany na dysku
    komputera.

    Czy rodzaj licencji można dopiero stwierdzić w momencie instalacji, ale co
    gdy licencja jest w obcym języku?

    pozdrawiam
    Grzeg