  • Data: 2004-11-29 20:57:03
    Temat: kara za brak oznaczenia DG
    Od: GT! <c...@m...sig> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    jakis czas temu (11 sierpnia 2004) byl u mnie kontroler (jeden z moich
    klientow chcial zwrot vat'u wiec zrobili krzyzowa kontrole) i zobaczyl, ze
    nie mam oznaczenia miejsca prowadzenia dzialanosci gospodarczej. Dzialanosc
    prowadze w domu a moimi klientami sa male i srednie firmy (z prywatnymi
    ludzmi prawie nie handluje). Nie traktuje moje domu jako biura. Na rozmowy
    zawsze jezdze do klienta.
    Przyslali mi z US wezwanie na przesluchanie w sprawie braku oznaczenia.
    Pojechalem do nich wytlumaczylem, ze oznaczenie mojego domu znakiem firmy
    nie jest mi potrzebne poniewaz klientow zdobywam w inny sposob (zreszta moj
    blok jest wewnatrz osiedla wiec i tak nie mialo by to sensu). Jako, ze
    wczesniej nie wiedzialem o takim obowiazku to zobowiazalem sie nakleic na
    drzwi balkonowe mala naklejke (bo z tego co sie orientuje to nie ma zadnych
    wytycznych w jakim miejscu ma byc oznaczenie i nie ma tez wymogow co do
    widocznosci naklejki). Nalkejka zawisla tydzien po przesluchaniu.
    Po przesluchaniu zostalem spytany czy chce automatyczny werdytk z sadu czy
    wole sie bronic w sadzie. Stwierdzilem, ze chce rozprawy.
    26 listopada dostalem pismo z sadu rejonowego, z ktorego dowiaduje sie, ze
    zostalem skazanany na kare grzywny 100 złotych oraz 50 złotych tytulem
    zryczaltowanych wydatkow sadowowych oraz 30 tytulem oplaty (tego ostatniego
    nie rozumiem, czym jest tytul oplaty?). Po co urzednik US mnie sie pytal
    czy chce automatycznego rozstrzygniecia czy wole sie bronic skoro i tak
    niezaleznie od odpowiedzi rozstrzygniecie bylo automatyczne?
    Wedlug zeznan podatkowych wyszlo mi, ze zarabiam na dzialalnosci
    gospodarczej 1500 zł brutto. Realnie jest tak, ze nie oplacam zus'u bo mnie
    nie stac na to i nie wiem jak wyszlo mi tez 1500 ale niestety inaczej wyjsc
    nie chcialo.
    Znalazlem w internecie tekst ujednolicony:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19990830930

    W tej ustawie mamy:
    Dział I
    Rozdział I
    Art. 1
    par. 2 "Nie jest przestepstwem skarbowym lub wykroczeniem skarbowym czyn
    zabroniony, ktorego spoleczna szkodliwosc jest znikoma"

    dalej:
    ten sam rozdzial
    Art. 10
    par. 3 "Nie popelnia przestepstwa skarbowego lub wykroczenia skarbowego,
    kto dopuszcza sie czynu zabronionego w usprawiedlionym blednym przekonaniu,
    ze zachodzi okolicznosc wylaczajaca bezprawnosc"

    oraz
    par 4. "Nie popelnia przestepstwa skarbowego lub wykroczenia skarbowego,
    kto dopuszcza sie czynbu zabronionego w usprawiedliwionej nieswiadomosci
    jego karalnosci"

    Czy ta ustawa jest prawomocna? Czytalem gdzies, ze weszla niedawno ustawa,
    ktora wykreslila zapis o nakazie oznaczania imejsca wykonywania dzialanosci
    ale pozostal zapis o karze za brak oznaczenia (na podstawie tego drugiego
    zostalem skazany).
    Czy na podstawie powyzszych paragrafow moge sie odwolac od wyroku? Czy jest
    jeszcze jakis paragraf, na ktory moge sie powolac? Czy jest realna szansa
    na odstapenie od kary? Jesli uda mi sie obronic, czyli nie bede musial
    zaplacic kary to czy beda jakies koszty rozprawy jakie bede musial pokryc?

    --
    pozdrawiam, GT!
    troojka at aster dot pl