  • Data: 2004-11-29 22:35:53
    Temat: Re: kara za brak oznaczenia DG
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "GT!" <c...@m...sig> napisał w wiadomości
    news:1q09yy9pkiqw8$.dlg@gt.troojka.com...

    > Z tego rozumiem, ze mam 7 dni od daty doreczenia. List polecnoy przyszedl
    > do mnie 24 listopada ale mnie wtedy w domu nie bylo. Odebralem go z poczty
    > 26 listopada i z tego co sie orientuje ta druga date sie traktuje jako
    > termin doręczenia.

    Dokładnie tak.

    > No wlasnie. Na wyroku nakazowym nie mam napisane, z ktorego dziennika
    ustaw
    > korzystaja. Nie znam sie za dobrze na prawie wiec na razie udalo mi sie
    > znalezc to co podalem w pierwszym poscie tego watku. Jesli ktos wie, ktory
    > dziennik ustaw jest aktualny to prosilbym o informacje.

    Aktualny tekst kodeksu wykroczeń znajdziesz pod tym adresem:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19710120114
    Spodziewam się, ze w wyroku miałeś podaną podstawę prawną (bo być musi) na
    podstawie art. 94§1.4 kpk w zw. z art. 32§5 kpow. Z tym, że pewnie użyto
    zwyczajowo określenia "kw", tak jak ja przy zapisie obok "kpk" [kodeks
    postępowania karnego] oraz "kpow" [kodeks postępowania w sprawach o
    wykroczenie]. Podawanie dziennika ustaw ma w tym wypadku o tyle średni
    sens, ze wspomniane ustawy były po wielokroć nowelizowane. W sieci
    znajdziesz poza serwerem sejmowym (który Ci podałem) wiele tekstów tych
    aktów, bo to w gruncie rzeczy dość powszechnie znane akty. Ale faktycznie
    masz tu a tyle rację, że obowiązek podania podstawy prawnej w wyroku
    powinien zostać zrealizowany w sposób zrozumiały dla stron. Jako wyjaśnienie
    podam, że jak dotąd nigdy z tym nie było kłopotu i we wszystkich drukach
    skróty "kk", "kpk", "kw", "kpow" są powszechnie stosowane i raczej nie
    kwestionowane. W każdym razie powinieneś mieć podaną podstawę prawną, czyli
    art. 60(1) kw. Ta jedynka w nawiasach, to inny zapis jedynki w górnym
    "położeniu". Ale nie chcę się kłócić z unikode na grupach.