  • 31. Data: 2024-07-15 15:33:40
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Jul 2024 15:05:14 +0200, Uncle Pete wrote:
> [...]
    blikowanie-jej-zdjec-z-dziecinstwa-ra678737-ls319376
    5

    nek-dziecka-w-internecie

    > Co jest _co do zasady_ "dziwnego" (czyli niezrozumiałe) w publikowaniu
    > wizerunków dzieci? Ludzie od wieków chciały pokazywać obrazy tego, co im
    > się podoba.

    Co do zasady, to od wieków mogli pokazywać w swoim domu, dla gośći.

    Potem fotografia trafiła do gazet, książek i albumów, ale nadal
    prywatne osoby raczej nie publikowały.

    > To może (nie musi) szkodzić psychice dziecka, ale czemu to
    > jest "dziwne"?

    Powiedzmy - niepewne prawnie.

    > Konkretnie w moim przypadku rzecz się działa 29 lat temu i dzieci były
    > tylko częścią że tak powiem krajobrazu. I nie sądzę, aby w tym
    > konkretnym przypadku ktoś by się psychicznie załamał, znajdując siebie
    > na filmie. Chyba że z powodu, że ten czas tak szybko leci.

    Moze niewinny, a może w międzyczasie płeć zmienił, i nie chce ujawniać
    :-)
    Co prawda nie podpisane, więc po 29 latach pewnie nie wiadomo, kto
    jest kto ..

    > I konsekwentne wprowadzanie tego zakazu oznaczałoby m.in. wycofanie z
    > bibliotek albumów poświęconych fotografii artystycznej, wycofania

    Powinny miec zgody modeli.

    > niezliczonej liczby filmów dokumentalnych itp. powstałych w czasach,
    > kiedy tych zakazów i wymogów nie było.

    Tamci może już nie, ale co z nowymi?

    J.

  • 32. Data: 2024-07-15 15:58:34
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 15.07.2024 o 15:03, J.F pisze:

    > Coś w tym jest, ale czy to nie młodzież przoduje we wrzucaniu
    > filmików?

    Przoduje też w pierwszych próbach palenia papierosów i piciu alkoholu.
    Ale to dorośli są karani za podawanie im alkoholu i częstowanie papierosami.

    Po drugie, skoro jesteś dorosły i masz (powinieneś mieć) większą
    świadomość, to nie wrzucasz takich filmików. Nie masz ich zgody, a jak
    masz, to tylko dlatego, że naiwne dziecko powiedziało "tak" rodzicowi -
    bo to rodzic. Jak dziecko samo wrzuca, to warto mu zwrócić uwagę i
    uświadomić, a nie samodzielnie postępować jak dziecko.
    Jesteś dorosły, to ze _swoim_ wizerunkiem robisz co chcesz.
    Nie z cudzym, a tym bardziej nie z wizerunkiem dziecka.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 33. Data: 2024-07-15 16:41:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Jul 2024 15:58:34 +0200, Kviat wrote:

    > Przoduje też w pierwszych próbach palenia papierosów i piciu alkoholu.
    > Ale to dorośli są karani za podawanie im alkoholu i częstowanie papierosami.

    Chyba za sprzedawanie.
    Podawanie być może tez, ale młodzi sobie sami wezmą :-)

> [...]
    > świadomość, to nie wrzucasz takich filmików. Nie masz ich zgody, a jak
    > masz, to tylko dlatego, że naiwne dziecko powiedziało "tak" rodzicowi -

    Skoro nieletni, to własciwa jest zgoda rodzica, czyli samego siebie
    :-)

    Ale możesz mieć rację, ze wypada dziecko spytać.

    > Jak dziecko samo wrzuca, to warto mu zwrócić uwagę i
    > uświadomić, a nie samodzielnie postępować jak dziecko.

    Ciekawe czy uzna zagrożenia :-)

  • 34. Data: 2024-07-15 18:03:38
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 15.07.2024 o 15:05, Uncle Pete pisze:

    > Co jest _co do zasady_ "dziwnego" (czyli niezrozumiałe) w publikowaniu
    > wizerunków dzieci?

    Brak ich zgody.
    Co jest w tym niezrozumiałego?

    > Ludzie od wieków chciały pokazywać obrazy tego, co im
    > się podoba. To może (nie musi) szkodzić psychice dziecka, ale czemu to
    > jest "dziwne"?

    Hmmm... niech pomyślę... ile wieków temu powstał internet i portale
    społecznościowe?

    > Konkretnie w moim przypadku rzecz się działa 29 lat temu i dzieci były
    > tylko częścią że tak powiem krajobrazu.

    Oczywiście. Jest to drobna i subtelna różnica.
    I pewnie jeszcze nie do udźwignięcia przez współczesne AI.
    Jednak uważam, że taka błędna klasyfikacja od czasu do czasu przez AI
    zdecydowanie jest lepsza niż bezmyślne, bezrefleksyjne i patologiczne
    publikowanie zdjęć swoich (i nie swoich) pociech przez januszy i
    grażynki i nic z tym nie robienie.

    > I nie sądzę, aby w tym
    > konkretnym przypadku ktoś by się psychicznie załamał, znajdując siebie
    > na filmie. Chyba że z powodu, że ten czas tak szybko leci.

    Pewnie nie.
    Ale w innym konkretnym przypadku może tak.
    Internet i portale społecznościowe to młoda technologia i pewnie za
    jakiś czas, wraz ze wzrostem świadomości z czym takie publikacje się
    wiążą, wykrystalizuje się jakaś norma. Na na razie dostrzeżono problem,
    że wolna amerykanka w tym zakresie nie działa, a wręcz przeciwnie, więc
    jakoś trzeba zacząć sobie z tym radzić. I bardzo dobrze.

> [...]
    > bibliotek albumów poświęconych fotografii artystycznej, wycofania
    > niezliczonej liczby filmów dokumentalnych itp. powstałych w czasach,

    Nie twierdzę, że to prosty problem do rozwiązania w trzy sekundy
    prostymi receptami. Problem jest i trzeba coś z tym robić.

    > Powrotu do zdrowia życzę,

    Od wielu lat nie byłem w kościele, na pis, konfederosję i psl nie
    głosuję. Wątroba i płuca w porządku. W płaską Ziemię i reptilian nie wierzę.
    Ale dziękuję za troskę, bo dobrze wiedzieć, że jest ktoś, kto mi dobrze
    życzy, a nie tylko żeby mi krowa zdechła.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 35. Data: 2024-07-15 19:57:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Jul 2024 11:57:36 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zajrzyj do ustawy, jak to jest unormowane. Pod nic nie trzeba podciągać.

    https://csp.edu.pl/download/6/30671/PulawskaKKomosin
    skiMZasadnoscilegitymowaniaosob.pdf

    I co my tu mamy na szkoleniu:

    "powinien ...
    -podać podstawę prawną oraz przyczynę (podstawę faktyczną) podjęcia
    czynności legitymowania"

    To jaka ta przyczyna ?

    J.

  • 36. Data: 2024-07-15 22:52:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.07.2024 o 19:57, J.F pisze:
    > To jaka ta przyczyna ?
    Wykonywanie czynności służbowych, o których mowa w przywołanym przeze
    mnie przepisie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 37. Data: 2024-07-15 23:01:29
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Wykonywanie czynności służbowych, o których mowa w przywołanym przeze
    > mnie przepisie.

    Przyczyn legitymowania masz zamkniętą listę. Pod którą z nich będziesz
    próbował podciągać swoje bezprawne legitymowanie?

    PD

  • 38. Data: 2024-07-15 23:08:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.07.2024 o 23:01, PD pisze:
    > Przyczyn legitymowania masz zamkniętą listę. Pod którą z nich będziesz
    > próbował podciągać swoje bezprawne legitymowanie?

    A z jakiego powodu będę go legitymował? No w celu ustalenia tożsamości.
    O jakim Ty katalogu wspominasz? Katalog masz artykuł wcześniej, ale tam
    też w takiej sytuacji nie masz wyboru i zostaje tylko "w celu
    rozpoznawania, zapobiegania i wykrywania przestępstw, przestępstw
    skarbowych i wykroczeń".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 39. Data: 2024-07-15 23:09:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Przyczyn legitymowania masz zamkniętą listę. Pod którą z nich będziesz
    > próbował podciągać swoje bezprawne legitymowanie?

    Ja wybieram ten:
    Art. 14. policja
    Czynności Policji
    1.
    W granicach swych zadań Policja wykonuje czynności:
    operacyjno-rozpoznawcze[...]w celu:
    1)
    rozpoznawania, zapobiegania i wykrywania przestępstw

    Robert

  • 40. Data: 2024-07-15 23:57:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.07.2024 o 18:03, Kviat pisze:
    > Brak ich zgody.
    > Co jest w tym niezrozumiałego?

    Dla mnie przykładowo upór przy jej konieczności. Ustawa określa, kiedy
    zgodna na publikację jest wymagana, a kiedy nie. Co do zasady często nie
    jest.

    > Hmmm... niech pomyślę... ile wieków temu powstał internet i portale
    > społecznościowe?

    Ale fotografia, to już więcej, niż wiek temu. Prawo autorskie jest
    starsze, niż Polska po odzyskaniu niepodległości, bo jak normowaliśmy
    nasze prawo, to czerpaliśmy z dostępnych w tym zakresie rozwiązań. nie
    chce mi się szukać teraz dokładnie.
    --
    (~) Robert Tomasik