  • 21. Data: 2024-07-15 11:26:02
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.07.2024 o 06:05, Shrek pisze:
    > N fejsuku było napisane wcześniej.

    Polubią, alboś wymyślą :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 22. Data: 2024-07-15 11:46:50
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Bezprawnie, bo? Tak, jakbyś mógł przybliżyć meandry Twojego rozumowania.

    Na razie przybliżam meandry Twojego pt. wszystko mi wolno, zawsze pod
    coś się podciągnie.

    PD

  • 23. Data: 2024-07-15 11:57:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.07.2024 o 11:46, PD pisze:
    > Na razie przybliżam meandry Twojego pt. wszystko mi wolno, zawsze pod
    > coś się podciągnie.

    Zajrzyj do ustawy, jak to jest unormowane. Pod nic nie trzeba podciągać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 24. Data: 2024-07-15 11:58:30
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 14.07.2024 o 21:51, Shrek pisze:

    > A on nie będzie mieszkał gdzie jest zameldowany i cały misterny plan w
    > pisdu.

    To wersja optymistyczna. Pesymistyczna jest taka, że będzie tam
    mieszkał, odbierze za potwierdzeniem odbioru a następnie oleje żądanie
    ciepłym moczem ;)

    PD

  • 25. Data: 2024-07-15 12:00:59
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Zajrzyj do ustawy, jak to jest unormowane. Pod nic nie trzeba podciągać.

    Tak, tak. Dyskusje z Tobą na ten temat kończą się zawsze Twoją radą, że
    lepiej dać się wylegitymować dla świętego spokoju.

    PD

  • 26. Data: 2024-07-15 14:30:25
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > To jest albo
    > -sztuczna inteligencja, albo
    > -jakis nadaktywny aktywista.

    Myślę, że AI, bo trzeba mieć naprawdę nieludzko nasrane w głowie, aby
    coś znaleźć w tym filmiku. Zaskarżyłem decyzję, po pół godzinie
    odpowiedzieli, że nadal widzą seksualizację dzieci. Chyba ten AI ma
    jakiś skrypt opóźniający odpowiedź...

    > A po prawnie, w swietle rodo i praw autorskich - powinienes miec
    > pisemna zgode rodzicow na publikowanie :-(

    Nie wiem, czy rodzice tych dzieci jeszcze żyją - nagranie pochodzi
    sprzed 29 lat :)

    Piotr

  • 27. Data: 2024-07-15 14:38:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Jul 2024 14:30:25 +0200, Uncle Pete wrote:

    > Myślę, że AI, bo trzeba mieć naprawdę nieludzko nasrane w głowie, aby
    > coś znaleźć w tym filmiku.

    Mogą obowiązywać amerykańskie wzorce :-)

    > Zaskarżyłem decyzję, po pół godzinie
    > odpowiedzieli, że nadal widzą seksualizację dzieci. Chyba ten AI ma
    > jakiś skrypt opóźniający odpowiedź...

    Przy dużym ruchu i AI może być powolne.
    Szczególnie, jak ma filmik przeanalizować.

    Ale ciekawe - wczesniej zapuscili w tle, czy jakis nadaktywista
    zgłosił ?

    > Nie wiem, czy rodzice tych dzieci jeszcze żyją - nagranie pochodzi
    > sprzed 29 lat :)

    Ustawa P.A. ma 30 lat (1994) :-)

    A jesli nowe przepisy weszły ... to chyba powinienes miec pisemną
    zgodę dzieci, tzn obecnie dorosłych :-)

    Zawsze jeszcze można twierdzić, ze to twoje dzieci były ... może nie
    zaskarzą ojca :-)

    J.

  • 28. Data: 2024-07-15 14:40:54
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 15.07.2024 o 08:36, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > brzmiał "Content that shows minors in compromising positions that may
    > lead to unwanted attention, isn't allowed on YouTube." Zastanawiam się

    Albo AI.
    Jednak co do zasady się zgadzam, że publikowanie wizerunków swoich (czy
    cudzych) pociech jest co najmniej dziwne. Masz filmik z wakacji, to
    fajnie, pokaż cioci, wujkowi gdy przyjdą na kawę.
    Szczytem patologii są rodzice, którzy publikują filmiki "dzesika w
    kąpieli", "brajanek w piaskownicy zjadł robaka - jakie to rozczulające",
    "dzesika zrobiła bęc na plaży".
    Nastolatki często mają świra związanego ze swoim wyglądem, co jest
    naturalne, a taka babcia cyknie fotkę na urodzinach i wrzuca na fejsa,
    potem pół klasy się z niej/niego śmieje.

    https://tvn24.pl/ciekawostki/pozwala-rodzicow-za-opu
    blikowanie-jej-zdjec-z-dziecinstwa-ra678737-ls319376
    5

    https://fundacja.orange.pl/strefa-wiedzy/post/wizeru
    nek-dziecka-w-internecie

    Podsumowując, uważam, że kasowanie przez portale społecznościowe
    filmików/zdjęć z dziećmi, to dobry trend. Nawet wtedy, gdy od czasu do
    czasu skasują całkiem "niewinną" publikację.
    Dorosną, to same zdecydują, czy chcą publikować swój wizerunek.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 29. Data: 2024-07-15 15:03:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Jul 2024 14:40:54 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    > naturalne, a taka babcia cyknie fotkę na urodzinach i wrzuca na fejsa,
    > potem pół klasy się z niej/niego śmieje.

    Coś w tym jest, ale czy to nie młodzież przoduje we wrzucaniu
    filmików?

> [...]
    > czasu skasują całkiem "niewinną" publikację.
    > Dorosną, to same zdecydują, czy chcą publikować swój wizerunek.

    A rozszerzając sprawe ... można pozwac "rodziców" za związek
    partnerski/ujawnienie się?
    Nie każdy chce być "cudownym dzieckiem dwóch pedałów" :-P

    J.

  • 30. Data: 2024-07-15 15:05:14
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 15.07.2024 14:40, Kviat wrote:

> [...]
    > czasu skasują całkiem "niewinną" publikację.
    > Dorosną, to same zdecydują, czy chcą publikować swój wizerunek.

    Co jest _co do zasady_ "dziwnego" (czyli niezrozumiałe) w publikowaniu
    wizerunków dzieci? Ludzie od wieków chciały pokazywać obrazy tego, co im
    się podoba. To może (nie musi) szkodzić psychice dziecka, ale czemu to
    jest "dziwne"?

    Konkretnie w moim przypadku rzecz się działa 29 lat temu i dzieci były
    tylko częścią że tak powiem krajobrazu. I nie sądzę, aby w tym
    konkretnym przypadku ktoś by się psychicznie załamał, znajdując siebie
    na filmie. Chyba że z powodu, że ten czas tak szybko leci.

    I konsekwentne wprowadzanie tego zakazu oznaczałoby m.in. wycofanie z
    bibliotek albumów poświęconych fotografii artystycznej, wycofania
    niezliczonej liczby filmów dokumentalnych itp. powstałych w czasach,
    kiedy tych zakazów i wymogów nie było.

    Powrotu do zdrowia życzę,

    Piotr