  • 171. Data: 2024-07-19 16:05:37
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 Jul 2024 15:28:32 +0200, na pl.soc.prawo napisałeś(aś):

    > Nawet nie wiesz, jak się błaźnisz.

    Medice, cura te ipsum.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 172. Data: 2024-07-19 16:32:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jul 2024 15:44:19 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    > chciałbyś, by Policja szukała Twojego telefonu, jakby Ci ukradziono?"
    >
    > "Ponieważ policjanci (w odróżnieniu od kulsonów) nie polegają na
    > rentgenie w oczach, to wpisują strasznie tajny kod na klawiaturze i
    > wyświetla im się IMEI."
    >
    > Napisałeś wyraźnie, że wpisują kod na klawiaturze i wyświetla im się
    > IMEI. Przecież wiadomo, że nie chodzi o biegłych, tylko o tych
    > konkretnych policjantów, którzy "proszą" o telefon w celu sprawdzenia,
    > czy nie jest kradziony.
    > Ale oczywiście znowu nie napisałeś tego, co napisałeś.

    Tzn wiesz - jak sie kulsonom poda odblokowany telefon, wprowadzą kod,
    sprawdzą, że nie kradziony, to oddadzą i podziękują.

    A jak sie nie poda, to bedzie/może być ciąg dalszy.

    > Z litości nie wspomnę, że muszą mieć przynajmniej UZASADNIONE
    > PODEJRZENIE, ŻE TEN TELEFON JEST KRADZIONY.

    Jak obywatel nie chce podac czy odblokować, to nabierają :-)

    > Ale OK, czyli nie wpisują tego kodu od razu, tylko zabierają telefon do
    > odblokowania przez biegłego....

    Jak zablokowany, to nie ma innego wyjscia.
    Tzn może ma gdzies widoczny/dostępny numer, ale często nie ma.

> [...]
    > oddać biegłym do sprawdzenia, bo legitymowany może mieć skradziony telefon.
    > Ile czasu to zajmuje? Legitymowany zdąży na autobus?
    >
    > Czyli wprost piszesz, że gdy zatrzymujesz mnie, gdy spieszę się na
    > autobus (bo mój pośpiech wydał ci się podejrzany...), to muszę ci podać
    > moje hasło do telefonu (albo podać ci odblokowany), bo inaczej mnie
    > zaszantażujesz, że zabierzesz telefon do badania przez biegłego.
    > Urocze.
    > No dobra... powiedzmy, że zabierasz z powodu... że się spieszę na
    > autobus, albo z powodu, że nabrałem ochotę na pobieganie.

    Ale sąd może nie podzielic twojego/naszego oburzenia :-(

    > Że podejrzewałeś, że ukradłem telefon, bo biegłem w garniturze pod
    > krawatem? Swoją paranoją?

    W garniturze się nie biega ! :-)

    > Czy może powiesz prawdę, że chciałeś dojechać obywatela uruchomieniem
    > wszystkich możliwych procedur, tylko po to, żeby mu pokazać kto jest
    > silniejszy?

    J.

  • 173. Data: 2024-07-19 16:39:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jul 2024 15:00:24 +0200, Kviat wrote:

    > Oczywiście, że kod nie jest tajny. Cytowałem specjalistę.
    > On też napisał to z ironią.
    >
    > Ale żeby go wpisać musi się włamać. Nie ma innej opcji.

    Blokada nie jest obowiązkowa.

    > Ale on nie napisał, że będzie prosił o podanie hasła.
    > On napisał, że wpisze "tajny" kod, który wyświetli mu IMEI i już.

    Dobrze wie, jak to działa.

    Mnie chodzi tylko o nazwy tych czynnosci.

    I czy w celu ich wykonania trzeba juz "rozpocząc śledztwo", czy nie

    > Hmm... podawanie komuś obcemu odblokowany telefon? Tak po prostu, bo
    > poprosił?
    > Może żona go często "prosi" i dlatego nie widzi w tym nic dziwnego?

    W koncu policjant. Podaje mu DO, PJ, DR ... a kelnerowi, to nawet
    karte kredytową podawałem. Teraz czesto mają lepsze terminale.

    > Oczywiście. Może też obciąć mi wszystkie palce i później na komisariacie
    > na spokojnie sobie odblokować.
    > Ale tak chyba też nie wolno?

    To juz niech Robert wyjasni.

    > Nie wątpię, że producenci zostawiają furtki dla służb. A przynajmniej
    > niektórzy.

    Dobiorą sie, czy nie dobiorą, to juz osobna sprawa.
    Telefon jest podejrzany i zatrzymany do sprawdzenia.

    > Ale mnie ciekawi, jak nasz specjalista od cyberbezpieczeństwa robi to
    > podczas legitymowania, że wpisuje kod i wyświetla mu się IMEI.

    A mnie - na ile to jest legalne :-)

    J.

  • 174. Data: 2024-07-19 16:40:52
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Zacznijmy najpierw od podstaw? Skąd Ci przyszło "krynico mądrości", ze
    > ja to w ogóle robię?

    Skoro tak nie robisz, to skąd wiesz, że się tak robi?
    Koledzy oszukali specjalistę od cyberbezpieczeństwa opowiadając mu bajki
    jak to biorą od kogoś telefon i po prostu wpisują "tajny" kod na
    klawiaturze żeby zobaczyć IMEI? I dałeś się tak zrobić w konia?
    Pewnie mieli niezły ubaw, że specjalista od cyberbiezpieczeństwa łyka
    takie legendy...

    Nie dość, że bezpodstawne przełamywanie zabezpieczeń jest niezgodne z
    prawem i szantażowanie obywatela upierdliwymi procedurami jest niezgodne
    z prawem (o zwykłej ludzkiej przyzwoitości z litości nie wspomnę), co
    jako policjant powinieneś wiedzieć, to do tego jako specjalista od
    cyberbezpieczeństwa powinieneś wiedzieć, że tego się tak nie da zrobić
    bez przełamania zabezpieczeń, albo zaszantażowania obywatela żeby
    odblokował telefon.

    A jeżeli masz wiedzę, że tak właśnie się robi (chociaż ty tego nie
    robisz), to jako policjant masz obowiązek zareagować na łamanie prawa, a
    nie publicznie pisać na grupach dyskusyjnych w internecie, że tak się
    właśnie robi, czy wręcz to pochwalać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 175. Data: 2024-07-19 17:03:08
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.07.2024 o 16:39, J.F pisze:

    > Blokada nie jest obowiązkowa.

    Zabroniona też nie jest.

    > W koncu policjant. Podaje mu DO, PJ, DR ...

    Nie ma prawa żądać od ciebie czegoś, czego nie masz obowiązku posiadać.

    > a kelnerowi, to nawet
    > karte kredytową podawałem.

    Bo inaczej by ją zarekwirował i oddał na badanie biegłemu na trzy
    miesiące, czy dlatego, bo sam chciałeś mu dać?

    Nie ma zakazu dawania komuś swojego odblokowanego telefonu.
    Jak chcesz, to dajesz.

  • 176. Data: 2024-07-19 17:45:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.07.2024 o 16:32, J.F pisze:

    > Tzn wiesz - jak sie kulsonom poda odblokowany telefon, wprowadzą kod,
    > sprawdzą, że nie kradziony, to oddadzą i podziękują.

    Ale żeby to zrobić muszą mieć _UZASADNIONE_ PODEJRZENIE, że mam
    kradziony telefon. Albo _UZASADNIONE_PODEJRZENIE, że na tym telefonie są
    dowody przestępstwa.
    To nie jest tak, że mogą sobie w każdej chwili podejść do dowolnej osoby
    i zażądać dostępu do telefonu "bo tak", "bo przecież może być kradziony".
    To poziom absurdu level hard.
    W ten sposób mogli by sobie wchodzić w dowolnej chwili, do dowolnego
    domu/mieszkania, kiedy tylko mają na to ochotę, bo przecież mogą chcieć
    sprawdzić, czy ktoś nie trzyma w domu zajebanego z żabki jogurtu.

    > A jak sie nie poda, to bedzie/może być ciąg dalszy.

    To jest zwykły szantaż.
    To co on pisze, to jakieś mokre sny miłośnika państwa policyjnego.

    > Jak obywatel nie chce podac czy odblokować, to nabierają :-)

    Więc jest to patologia.
    Mają mieć _UZASADNIONE_ PODEJRZENIA przed takim żądaniem, a nie z powodu
    tego, że obywatel odmówił.
    I że obywatel musi ich naprostowywać w sądzie, skoro nawet nie
    rozumieją, że to jest patologia.

    Zupełnie inaczej sytuacja wygląda, gdy ktoś krzyczy, że mu telefon
    ukradli i właśnie obok funkcjonaruszy przebiega typ, czy to w dresie,
    czy w garniturze, a inaczej, gdy ktoś po prostu biegnie, a
    funkcjonariuszowi "wydało się to podejrzane" (jeszcze nie wie o co
    podejrzane, "intuicja policjanta", najwyżej się coś wymyśli...).
    To jest paranoja.
    A jak obywatel będzie wyszczekany, to się go przeczołga po instytucjach,
    niech wie kto tu rządzi.
    To już jest chamstwo i zwykła złośliwość.

    > Ale sąd może nie podzielic twojego/naszego oburzenia :-(

    Jeżeli sądy nie podzielają oburzenia obywatela na nieuzasadnione i
    bezpodstawne zatrzymania/zabierania/przeszukania, to raczej coś z takim
    państwem jest fundamentalnie nie tak.

    Nie znam statystyk, nie wiem ilu ludzi w rzeczywistości "macha na to
    ręką" i dla świętego spokoju odpuszcza i w ogóle tego nie zgłasza.
    Być może, że właśnie jest tak praktyka, być może dlatego funkcjonariusze
    robią jak on pisze, bo czują się bezkarni i tak robią, ale z tego nijak
    nie wynika, że to jest zgodne z prawem. I że tak powinni robić uczciwi
    policjanci w praworządnym państwie.
    O ludzkiej przyzwoitości, która normalnemu człowiekowi nie pozwoliłaby
    się chwalić takim postępowaniem wobec obywateli, z litości nie wspomnę.

    > W garniturze się nie biega ! :-)

    I wszyscy obywatele powinni chodzić w jednakowych mundurkach i mieć
    fryzurę z dozwolonego katalogu fryzur, bo inaczej mogą wzbudzić
    podejrzenia u funkcjonariusza.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 177. Data: 2024-07-19 18:00:16
    Od: Animka <a...@c...net>

    W dniu 19.07.2024 o 17:45, Kviat pisze:
    > To jest zwykły szantaż.
    > To co on pisze, to jakieś mokre sny miłośnika państwa policyjnego.

    On ma z 70-80 lat więc to na pewno emeryt. Poza tym bardzo dawno temu
    pisał,że jest radcą prawnym.

    --
    animka

  • 178. Data: 2024-07-19 19:35:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2024 o 15:52, Kviat pisze:

    > Z tego, że pytasz skąd to wziął, jakby to nie było oczywiste.

    Po pierwsze domagacie się podawania podstaw prawnych całej masy rzeczy
    oczywistych. Po drugie, jak poszukasz tej podstawy prawnej, to dojdziesz
    do wniosku, ze to nie tylko nie jest oczywiste, ale nawet praktycznie
    niemożliwe.

    > Ręce opadają. Obraz nędzy i rozpaczy polskiej policji.

    Czemu Policji? Ktoś z Was czuje się Policją? Ja się doskonale bawię
    Waszą głupotą.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 179. Data: 2024-07-19 19:36:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2024 o 16:05, Olin pisze:
    > Medice, cura te ipsum.
    Wstydzisz się po polsku napisać?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 180. Data: 2024-07-19 19:43:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.07.2024 o 16:40, Kviat pisze:
    > Skoro tak nie robisz, to skąd wiesz, że się tak robi?

    Ja wiem, jak się robi, ale nie widzę powodu wyjaśniać tego pyskatym
    rozmówcom, którym nawet się nie chce zajrzeć do wskazanej ustawy. I
    doskonale się bawię Waszymi pomysłami (dodajmy niedorzecznymi), z
    którymi następnie ofiarnie walczycie jako błędnymi. Po prostu ciekawi
    mnie, do jakiego poziomu absurdu dojdziecie sami się nakręcając swoja
    głupotą.

    --
    (~) Robert Tomasik