  • 131. Data: 2023-04-09 15:44:48
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale ustawowa definicja wymaga wprowadzenia w błąd więc skoro nie
    > wprowadził to nie może być oszustwa na kolejnym etapie.

    Usiłowanie jest karane na równi z właściwym przestępstwem.

    > Czy próba kradzieży samochodu, którego nie ma będzie usiłowaniem
    > kradzieży samochodu?

    Jeśli usiłujesz ukraść i ci się nie udało to tak.

    > A pobicie gołymi rękoma będzie usiłowaniem pobicia z użyciem
    > niebezpiecznego narzędzia, tylko dlatego, że napadający je miał, ale
    > przed napadem zgubił?

    Jeśli biegł z łomem i mu wypadł to tak:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 132. Data: 2023-04-09 15:50:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.04.2023 o 15:16, J.F pisze:

    > A to "wstępne bajerowanie" to jak wyglądało, że taki wniosek?
    Które?
    --
    Robert Tomasik

  • 133. Data: 2023-04-09 15:51:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.04.2023 o 15:42, Shrek pisze:

    > Wręcz przeciwnie - może wzioł i umar i dlatego nie wysyła:P

    Celnie, ale nie sprawdza się, jak gość wystawia kolejne przedmioty.
    --
    Robert Tomasik

  • 134. Data: 2023-04-09 16:15:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Apr 2023 15:50:08 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Które?

    To, które wyłapaliscie, a po którym prokuratury i sądy uznały,
    ze to nie oszustwo.

    Ty pisałeś o sprawie, wiec opisz może dokładniej co "uczciwy człowiek"
    zdążył zrobic/powiedziec.
    (bo oszustem nie moge go nazwac, skoro sąd mowi, ze to nie oszustwo).

    Mnie sie tam wydaje, ze jak dzwoni po starszych osobach z ksiązki
    telefonicznej i zaczyna "babciu, mam taką sprawe, czy babcia może mi
    pomóc ..." to to juz jest usiłowanie, no ale przydałby sie jakis
    dowód, co on tam mówi.

    J.

  • 135. Data: 2023-04-09 16:26:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Usiłowanie jest karalne, ale przygotowanie tylko, gdy ustawa tak
    > stanowi. W wypadku oszustwa nie.

    Skoro zadzwonił i babcię wkręcał to jest to usiłowanie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 136. Data: 2023-04-09 16:28:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Celnie, ale nie sprawdza się, jak gość wystawia kolejne przedmioty.

    Niech zgadnę - jak uzbiera 10 tysięcy, to mu się zechce pójśc na pocztę.
    No ale wtedy nie dzwignie...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 137. Data: 2023-04-09 16:30:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.04.2023 o 16:15, J.F pisze:

    > To, które wyłapaliscie, a po którym prokuratury i sądy uznały,
    > ze to nie oszustwo.
    Ale to nie o jedno zdarzenie chodzi. Tego jest czasem kilka w jeden
    dzień. Fakt, że idzie to falowo, bo potem jest kilka tygodni przerwy.
    --
    Robert Tomasik

  • 138. Data: 2023-04-09 16:31:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.04.2023 o 16:26, Shrek pisze:
    > Skoro zadzwonił i babcię wkręcał to jest to usiłowanie.
    Jestem dokładnie tego samego zdania.
    --
    Robert Tomasik

  • 139. Data: 2023-04-09 16:48:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jestem dokładnie tego samego zdania.

    Ale twierdzisz, że jest jednak sądy miały inne zdanie - więc zapewne
    możesz podać sygnatury akt.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 140. Data: 2023-04-09 17:08:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Apr 2023 16:30:23 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale to nie o jedno zdarzenie chodzi. Tego jest czasem kilka w jeden
    > dzień. Fakt, że idzie to falowo, bo potem jest kilka tygodni przerwy.

    No ale co zarejestrowaliscie - kilka telefonów do babc, z rozmową
    sugerującą naciąganie "na wnuczka", a prokurator czy sąd mówi
    "to niekaralne" ?

    Czy babcie wam dzwonią i mowią, ze ktos z numeru XXX do nich dzwonil
    i usilowal naciągnąc, i zebyście cos z tym zrobili?

    J.