  • Data: 2008-05-29 05:00:21
    Temat: ciekawa sytuacja w sp. z o.o. (klincz 50/50)
    Od: MarcinJM <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Wczoraj zwrocila sie do mnie znajoma takim problemem.
    Ma ona dokladnie polowe udzialow w spolce z o.o. pozostala czesc jest w
    rekach drugiego wspolnika, bedacego jednoczesnie prezesem i jedynym
    czlonkiem zarzadu.
    Od ilus lat nie sa robione bilanse, zaciagane sa dlugi, spolka zadluza
    sie mocno, etc.
    Prosila mnie o pomoc.
    Na poczatku uznalem sprawe za beznadziejna, ale po namysle przyszlo mi
    do glowy: brak bilansow = brak absolutorium = wygasniecie mandatu zarzadu.
    Wychodzi na to, ze od 2005 roku zarzad dziala bezprawnie, bez mandatu.

    Jakie podjac dalsze kroki w celu wyeliminowania biezacego, dzialajacego
    bez umocowania zarzadu?
    Wazne jest to, ze w przypadku paralizu spolki najwiecej traci wlasnie
    prezes, bo on z tej spolki zyje, mieszka (bezprawnie) w budynku
    nalezacym do spolki. Ot umoscil sobie w zyciu cieple gniazdko.

    Spolka, jak wiadomo nie moze nie miec zarzadu, wybory nowego zarzadu nie
    zostana rozstrzygniete (pol na pol). Rozumiem, ze nalezy zglosic do krs
    brak mozliwosci wylonienia nowego zarzadu.
    Co z czynnosciami prawnymi podjetymi przez prezesa w okresie, kiedy
    dzialal bez mandatu, czyli de facto prezesem nie byl? Wydaje mi sie, ze
    sa one nieskuteczne i niewazne.

    I co ciekawe: umowa spolki opiewa, iz spolke reprezentuje zarzad, na
    ktorego czele stoi DYREKTOR. Czy w tym przypadku dyrektor z umowy =
    prezes z khs? Czy jest to jakis wybieg prawny majacy na celu
    niezastosowanie przepisow ksh (wszak wyraznie mowia o "prezesie")?

    MarcinJM
    gg: 978510, Skype: marcin.jm