  • 1. Data: 2008-09-01 10:27:23
    Temat: alimenty - czu dopbrze myślę ?
    Od: l...@v...pl

    Mój ojciec ma zasądzone na moją rzecz alimenty, obecnie złozył pozew o uchylenie
    obowiązku alimentacyjnego z dniem 01-01-2004 co jeśli do dziś były one w części
    ściągane, czy to oznacza że przy ich uchyleniu będę musiał zwrócić tę kwotę
    ściągniętą do dziś ?

  • 2. Data: 2008-09-01 10:46:34
    Temat: Re: alimenty - czu dopbrze myślę ?
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    l...@v...pl napisał(a):

> [...]
    > ściągane, czy to oznacza że przy ich uchyleniu będę musiał zwrócić tę kwotę

    Dlaczego złożył pozew o uchylenie obowiązku alimentacyjnego? Jeżeli się uczysz
    i nie pracujesz, to wg mnie powinien płacić.
    pozdr

  • 3. Data: 2008-09-01 10:53:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > części
    > ściągane, czy to oznacza że przy ich uchyleniu będę musiał zwrócić tę

    jak juz ci ktos napisal, wazny jest powod dla ktorego wnioskuje

    pozatym jesli jak piszesz, sciagane byly w czesci, to sie moze okazac ze ma
    jeszcze zalegle dlugi wobec ciebie, albo i skarbu panstwa, wiec poki co nie
    ma sie czym przejmowac

  • 4. Data: 2008-09-01 13:43:51
    Od: l...@v...pl

    Jestem już nazwijmy to samodzielny, podobnie już było w 2004r., i teraz ojciec
    chce uchylić się od obowiązku alimentacyjnego działając wstecz, przyjmując iż
    samodzielny byłem już w 2004r., i od tej pory nie należą mi się alimenty,
    problem jednak w tym, iż część z nich byłą pobrana, ojciec nieregularnie płacił,
    ma zaległości. Problem z tym, co jeśli sąd przyzna mu racje tj. iż utrzymuję się
    sam i nie należą mi się alimenty - czy może orzec że muszę je zwrócić - te kwoty
    pobrane ?

  • 5. Data: 2008-09-01 16:25:14
    Od: " kreadka" <k...@N...gazeta.pl>

    l...@v...pl napisał(a):

> [...]
    > sam i nie należą mi się alimenty - czy może orzec że muszę je zwrócić - te kwot

    No jeżeli samodzielny byłeś już w 2004r. tzn. pracowaleś sam na swoje
    utrzymanie to alimenty Ci się nie należały. Powinieneś też zawiesić lub
    zrezygnować z nich. Jeżeli w tym czasie je pobierałeś to wg mnie musisz je
    oddać. Ojciec jest zobowiązany do płacenia alimentów jeżeli się uczysz do 26.
    roku życia, ale nie jeśli sam na siebie zarabiasz.

  • 6. Data: 2008-09-01 19:18:42
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > oddać. Ojciec jest zobowiązany do płacenia alimentów jeżeli się uczysz do 26.
    > roku życia, ale nie jeśli sam na siebie zarabiasz.

    No i właśnie tu jest problem ... teraz mam 2 opcje.

    1. nie uznaję pozwu w całości dowodząc iż nie byłem samodzielny finansowo, de
    facto to brak alimentów sprawił, iż musiałem brać urlop dziekański i wyjechać z
    kraju w poszukiwaniu pracy

    lub

    2. uznaje go za uzasadniony ale od daty późniejszej, czyli po dacie wpłąty
    ostatniej raty, i teraz czy w takiej sytuacji kiedy po dacie uznania mojej
    samodzielności nie mam żadnych wpływów to czy coś będę zwracać, albo jeśli mam
    wpływy ale tak naprawdę one nawet nie pokrywają kwoty zobowiązania
    alimentacyjnego, jakie powinien był zrealizować ojciec do taj daty - bo płacił
    nieregularnie - co wtedy czy zwracam ?

  • 7. Data: 2008-09-01 20:27:51
    Od: " kreadka" <k...@N...gazeta.pl>

    l...@v...pl napisał(a):
> [...]
    > facto to brak alimentów sprawił, iż musiałem brać urlop dziekański i wyjechać z

    To jego niewywiązanie się sprawiło, że musiałeś podjąć pracę(co nie zmienia
    faktu, że Ty w czasie tej pracy powinieneś zrezygnować z alimentów) tylko nie
    wiem czy mógłbyś użyć tego argumentu jako dowodu, gdybyś musiał te pieniądze
    oddać. Mogłeś też zawiadomić komornika, że ojciec nie płaci i on wtedy by je
    ściągał (tak właśnie jest u mnie ;)).

> [...]
    > wpływy ale tak naprawdę one nawet nie pokrywają kwoty zobowiązania
    > alimentacyjnego, jakie powinien był zrealizować ojciec do taj daty - bo płacił

    Wg mnie wszystko zależy od przyczyny, dla której złożył pozew o uchylenie
    obowiązku. Jeżeli przyczyną jest Twoja praca i równoczesne pobieranie
    alimentów wszystko zależy od sądu. Tak jak wcześniej wspomniałam trudna
    sytuacja i powinność rezygnacji z alimentów z powodu podjęcia pracy.
    Jeżeli podejmujesz pracę, a nie masz stałej umowy, skończonych 26. lat i
    studiów, możesz je zawiesić w razie gdybyś stracił pracę, bo można je
    odwiesić. Nie wiem jak to wszystko wygląda w praktyce, nie jestem prawnikiem,
    mam tylko trochę podobną sytuację do Twojej. Najlepiej gdybyś sie udał do
    prawnika, który by Ci wszystko wytłumaczył ;)
    pozdr

  • 8. Data: 2008-09-03 08:50:13
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 1 Sep 2008 16:25:14 +0000 (UTC), kreadka napisał(a):

    > Ojciec jest zobowiązany do płacenia alimentów [...]

    Bo zawsze tylko ku... a ojciec płaci - z reguły "mamuśki" żądają
    horrendalnych kwot by utrzymywać swoje dupsko jeszcze.

    > [...] jeżeli się uczysz do 26 roku życia

    A np. w wieku 30, 40 a nawet 50 lat - nie ma obowiązku alimentacyjnego?
    Ba-nie ma obowiązku alimentacyjnego "w drugą stronę" (dziecko -> rodzic/e)?

  • 9. Data: 2008-09-03 09:26:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Ba-nie ma obowiązku alimentacyjnego "w drugą stronę" (dziecko ->
    > rodzic/e)?

    najgorsze jest to, ze rodzic nie interesujacy sie nigdy dzieckiem, moze
    sobie na starosc przypomniec ze ma dziecko i zarzadac o alimenty i niestety
    moze je otrzymac

  • 10. Data: 2008-09-03 17:42:15
    Od: " Idiom" <i...@N...gazeta.pl>

    Herald <h...@o...eu> napisał(a):

    > Bo zawsze tylko ku... a ojciec płaci - z reguły "mamuśki" żądają
    > horrendalnych kwot by utrzymywać swoje dupsko jeszcze.

    Jak czytam takie teksty, to od razu wiem, że mam do czynienia z człowiekiem,
    który nigdy w życiu nie musiał pokrywać przez 1 miesiąc wszelkich wydatków
    dziecka :)

    W 2005 roku średnia wysokość zasądzanych alimentów wynosiła 362 PLN...
    Chciałabym widzieć kobietę, która z takiej kwoty (a jak wiadomo średnia
    oznacza, że są również zasądzane niższe wartości...) jest w stanie utrzymać
    nie tylko dziecko ale również siebie :)

    Dlaczego zawsze tylko ojciec płaci ?
    A dlaczego tak mało ojców występuje do sądów o sprawowanie opieki nad
    dzieckiem? Bo sądy są stronnicze? Dopóki większość ojców będzie wolała
    ograniczyć się do wizyt raz na tydzień/raz na miesiąc i do płacenia
    (możliwie jak najmniejszej kasy) sądy nie zmienią swojego postępowania. Bo
    przecież większość ojców nie wnioskuje o przyznanie im opieki nad dzieckiem.
    A skoro nie wypełniają obowiązku przez osobistą pieczę, to muszą alimenty
    realizować w inny sposób.

    Dlaczego tak mało ojców korzysta z możliwości realizowania obowiązku
    alimentacyjnego w sposób inny, niż żywa gotówka? Przecież można kupić
    pieluchy, jedzenie, ubranie... Można zabrać dziecko do lekarza i opłacić
    rachunek w aptece. A jednak większość ojców woli przelać kasę (tę
    horrendalną kwotę - np. 500 PLN), a potem narzekać, że "mamuśka" utrzymuje z
    tego jeszcze swoje "dupsko". Dlaczego? Czyżby dlatego, że wysłanie przelewu
    trwa minutę, a zrobienie zakupów wymaga osobistego zaangażowania,
    poświęcenia czasu? Lepiej jest nie robić nic, tylko narzekać na forach
    netowych?

    Poza tym, co Twoja uwaga (o "mamuśkach") ma do sytuacji opisanej w wątku?
    Przecież jego inicjator wyraźnie napisał, że alimenty dostawał on, a
    nie "mamuśka".

    > A np. w wieku 30, 40 a nawet 50 lat - nie ma obowiązku alimentacyjnego?

    Jest, ale na innych zasadach. Więc po co mieszać?

    pozdr

    Monika