  • 1. Data: 2008-09-01 08:19:54
    Temat: Blokowanie IMEI telefonu nie od operatora
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Jak polskie prawo przewiduje taką sytuację:
    - ukradziono mi telefon
    - zgłaszam to na policje
    - telefon kupiony w sklepie a nie u opa

    - da się zablokować jego imei?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 2. Data: 2008-09-01 08:30:40
    Temat: Re: Blokowanie IMEI telefonu nie od operatora
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 01 Sep 2008 10:19:54 +0200,
    PlaMa <m...@w...pl> screamed:
    > Jak polskie prawo przewiduje taką sytuację:
    > - ukradziono mi telefon
    > - zgłaszam to na policje
    > - telefon kupiony w sklepie a nie u opa
    >
    > - da się zablokować jego imei?

    W jakim celu? IMEI da się zmienić łatwo i dość tanio. :|

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:240B ]
    [ 10:30:16 user up 11817 days, 22:25, 1 user, load average: 0.01, 0.61, 0.77 ]

    I do not belong to any organised political party: I'm a democrat. -- W. Rogers

  • 3. Data: 2008-09-01 08:36:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PlaMa wrote:
    > Jak polskie prawo przewiduje taką sytuację:
    > - ukradziono mi telefon
    > - zgłaszam to na policje
    > - telefon kupiony w sklepie a nie u opa
    >
    > - da się zablokować jego imei?

    pewnie się da, tylko po co. Juz dawno ma nowy.

  • 4. Data: 2008-09-01 08:59:10
    Od: "Kuger" <k...@g...pl>

    "PlaMa" <m...@w...pl> wrote in message
    > Jak polskie prawo przewiduje taką sytuację:
    > - ukradziono mi telefon
    > - zgłaszam to na policje
    > - telefon kupiony w sklepie a nie u opa
    >
    > - da się zablokować jego imei?

    Da sie.
    Aby zablokować imei aparatu musisz mieć:
    1. Dokument tożsamości,
    2. Dowód zakupu tel. ( fv, umowe, karte gwarancyjną byle miałbyś dowód
    zakupu tel. o tym imeiu )
    3. Protokół z policji., op. nie blokuje zagubionych ( nie ma takoego
    obowiazku).
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-09-01 10:14:30
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    PlaMa <m...@w...pl> wrote:

    > Jak polskie prawo przewiduje taką sytuację:
    > - ukradziono mi telefon
    > - zgłaszam to na policje
    > - telefon kupiony w sklepie a nie u opa
    >
    > - da się zablokować jego imei?

    To zły pomysł - lepiej zgłosić kradzież i czekać. Zablokowany telefon
    prawdopodobnie zostanie wyrzucony, niezablokowany będzie używany albo
    sprzedany dalej i jest cień szansy że się znajdzie.

    --
    http://www.chmurka.net/ http://www.extreme-photo.pl/

  • 6. Data: 2008-09-01 19:15:30
    Od: #1 Fan Motylińskiego Tomasza <Motyliński@to.pizda.i.klamca>

    > W jakim celu? IMEI da się zmienić łatwo i dość tanio. :|

    tylko ze nie w nowych fonach, ekspierdzie

  • 7. Data: 2008-09-01 19:31:50
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 1 Sep 2008 21:15:30 +0200,
    #1 Fan Motylińskiego Tomasza <M...@t...pizda.i.klamca> screamed:

    > tylko ze nie w nowych fonach, ekspierdzie

    Mało wiesz. Jaki fan taka wiedza.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 21:31:37 user up 11817 days, 9:26, 1 user, load average: 0.01, 0.61, 0.77 ]

    Isn't it strange, as soon as you're born you're dying?

  • 8. Data: 2008-09-01 20:09:25
    Od: #1 Fan Motylińskiego Tomasza <Motyliński@to.pizda.i.klamca>

    > Mało wiesz. Jaki fan taka wiedza.

    akurat wiem wystarczajaca zeby powiedziec iz pierdolisz jak potluczony.

  • 9. Data: 2008-09-01 20:53:45
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 1 Sep 2008 10:14:30 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > niezablokowany będzie używany albo
    > sprzedany dalej i jest cień szansy że się znajdzie.

    niezablokowany wypłynie np. podczas rutynowej kontroli;
    policja ma w zwyczaju sprawdzać IMEI

    Raz na jakiś czas, czasem częściej, czasem rzadziej, policja bierze od
    operatorów logi, namiary itd. i przy większej akcji wynajdują się hurtowo
    skradzione telefony...
    ale teraz przestępczość komórkowa- telefonowa to mało dochodowy i ryzykowny
    biznes, coraz łatwiej kupić ciepły telefon, przeciętny kupujący rzadko
    kupuje w komisie czy na bazarze, bo u operatora czysty i legalny można
    niewiele drożej trafić.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Galeria fotograficzna http://foto.3mam.net

  • 10. Data: 2008-09-02 07:49:50
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 1 Sep 2008 22:09:25 +0200,
    #1 Fan Motylińskiego Tomasza <M...@t...pizda.i.klamca> screamed:

    > akurat wiem wystarczajaca zeby powiedziec iz pierdolisz jak potluczony.

    Twój poziom wiedzy w tym zakresie równy jest poziomowi Twojej kultury
    osobistej.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:240B ]
    [ 09:49:23 user up 11818 days, 21:44, 1 user, load average: 0.05, 0.71, 0.84 ]

    No wonder people are so horrible when they start life as children. -- K. Amis