  • Data: 2003-02-09 19:15:56
    Temat: akt oskarżenia
    Od: "Agnieszka" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam problem
    Jakiś czas temu otrzymałam (oczywiście za poręczeniem osobistym) następujący
    akt oskarżenia:

    AKT OSKARŻENIA przeciwko ............... o przestępstwo z art. 13 par. 1 kk
    w zw. z art. 286 par. 1 i 3 kk.

    Oskarżam panią ...................... (i tu nastąpiły moje dane z datą
    urodzenia, wykształceniem, itd. ..... ), wobec którego w ninijeszym
    postępowaniu środka zapobiegawczego nie stosowano, o to, że: w dniu ........
    w ................ w sklepie ....... przy ul. .................. przy użyciu
    karty do bankomatu typu ......... o numerze wydanej przez na nazwisko
    ........... usiłowała wyłudzić towar w postaci art. spożywczych o wartości
    16, 15 zł. działając na szkodę sklepu, tj. o czyn z art. 13 par. 1 kk w zw.
    z art. 286 par. 1 i 3 kk
    Na zasadzie art. 24 kpk, art. 28 par. 1 kpk i 31 par. 1 kpk sprawa niniejsza
    podlega rozpoznaniu przez Sąd Rejonowy w trybie zwyczajnym. (CO TO ZNACZY?)

    Uzasadnienie:
    W toku przeprowadzonego dochodzenia ustalono nast. stan faktyczny.
    W dniu ..... do sklepu ....... przyszła młoda kobieta, ktora po zabraniu
    towaru z półek podeszła do kasy. Do zapłaty przedłożyła kartę płatniczą typu
    ...... Gdy po wczytaniu karty okazało sie, iż jest to karta zastrzeżona, w/w
    wyciągnęła kolejną kartę płacąc nią za towar. Była to tym razem karta owej
    młodej kobiety. W międzyczasie z uwagi na fakt, iż w wyniku obserwacji
    ekspedientka zauważyła , iż dokonała ona również kradzieży 4 jajek
    niespodzianek poprosiły w/w o okazanie kieszeni oraz powiadomiono Policję.
    Podejrzanie zachowującą sie kobieta usiłowała najpierw tłumaczyć, iż to co
    zrobiła oznacza sie nikłą szkodliwością społeczną (BZDURA, W OGÓLE SIĘ NIE
    TŁUMACZYŁAM!) , a następnie wykorzystując chwilową nieuwagę sprzedawczyni
    oddaliła sie ze sklepu. Gdy ekspedientka próbowała ją zatrzymać w/w zaczęła
    uciekać. Po chwili została zatrzymana.

    Przesłuchana w char. podejrzanej nie przyznała sie do popełnienia
    zarzycanego jej czynu. W złożonych wyjaśnieniach oświadczyła, iż kartę użyła
    przypadkowo myląc ją ze swoją kartą, natomiast odnośnie samej karty
    stweirdziła, iż znalazła ją w listopadzie 2001 r. w czasie zabawy
    andrzejkowej (PRIMO: NA MOJĄ NIEKORZYŚC CHYBA WSKAZUJE TO, ŻE ZNAŁAM
    WŁAŚCICIELKĘ KARTY; SECUNDO: UŻYŁAM TEJ KARTY TAKŻE W GRUDNIU ROBIĄC PRZY
    JEJ UŻYCIU ZAKUPY NA KWOTĘ 300 ZŁ. - TĘ KWOTĘ ODDAŁAM POSZKODOWANEJ- ALE O
    TYM CHYBA NARAZIE SĄD NIE WIE, BO NIE WSPOMINA).
    Wyjaśnieniom jej co do okoliczności popełnienia zarzucanego jej czynu nie
    można dać wiary albowiem przeczy temu zachowanie w/w w sklepie, jej
    tłumaczenie jej nikłą szkodliwością społeczną i próba ucieczki. Nadto stoją
    w sprzeczności z zeznaniami poszkodowanej co do okoliczności wejścia w
    posiadanie karty. tym samym wina jej nie może budzić wątpliwości.
    Z uwagi na niską wartość usiłowanego wyłudzenia towaru należało przyjąć w
    tym przypadku przypadek mniejszej wagi z art. 13 par. 1 kk w zw. z art. 286
    par. 1 i 3 .
    Oskarżona nie była dotychczas karana sądownie.

    PROSZE WIĘC TERAZ O RADĘ
    1. CO MI W ZWIĄZKU Z TYM OSKARŻENIEM GROZI?
    2. JAKIE JEST PRAWDOPODOBIEŃSTWO OSADZENIA MNIE W ARESZCIE?
    3. JAK DŁUGO CZEKA SIE OD MOMENTU DORĘCZENIA AKTU OSKARŻENIA NA ROZPRAWĘ?
    4. CZY O SPRAWIE I WYROKU DOWIE SIE ZAKŁAD PRACY? (JESTEM NAUCZYCIELEM)