  • Data: 2005-11-08 17:09:37
    Temat: Zle wykonana usługa w ASO
    Od: "Krzysztof K" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Proszę o pomoc gdzie mogę się jeszcze udać że skargą?

    W dniu 24 października 2005 pojechałem do Autoryzowanej Stacji
    Obsługi Samochodów marki DEAWOO - POLNIS w Swarzędzu. Zgłosiłem
    usterkę objawiającą się zapaleniem się kontrolki Check. Po
    przebadaniu samochodu przez serwisanta, stwierdzono uszkodzenie aparatu
    zapłonowego i potrzebę jego wymiany. Koszt przewidywany tej usługi
    miał się zamknąć w kwocie 500 zł. Z powodu braku powyższej
    części na magazynie umówiłem się na wymianę na dzień następny.
    Między czasie zadzwoniłem do hurtowni POLPARTS w Poznaniu, gdzie
    otrzymałem informacje ze aparat zapłonowy kosztuje u nich 334 zł
    netto. W dniu 25 października wymieniono mi aparat i pobrano za
    usługę 499 zł, gdzie koszt części (aparatu zapłonowe) wyniósł
    440 zł brutto (360,66 zł netto).
    Dwa dni później, w czasie uzupełniania płyną do spryskiwaczy,
    stwierdziłem że aparat który został wymieniony nosi ślady korozji.
    Wywnioskowałem że aparat nie jest aparatem nowym. Na drugi dzień po
    południu, udałem się do serwisu. W czasie rozmowy z kierownikiem
    serwisu uzyskałem informacje ze wymieniono mi aparat na regenerowany,
    oraz ze byłem poinformowany o tym. Na moją odpowiedź że nikt mnie
    informował o tym fakcie, oraz że po cenie 440 zł mogłem wnioskować
    że jest to nowy, ponieważ znałem cenę w hurtowni. Otrzymałem
    odpowiedź, że na pewno byłem informowany o aparacie regenerowanym,
    hurtowni są widocznie też aparaty regenerowane ponieważ nowy
    kosztuje ponad 1000 zł. A zresztą o co mi chodzi i tak mam 12
    miesięcy gwarancji na niego.
    Następnego dnia od rana obdzwoniłem wszystkie pozostałe ASO w
    Poznaniu, pytając się o cenę aparatu zapłonowego. Upewniałem się
    że są to ceny nowego aparatu (ceny regenerowanego nie uzyskiwałem
    ponieważ dawno albo nigdy takich nie montowali). Ceny wahały się od
    430 do 450 zł brutto. Potwierdziłem również że cena podana w
    hurtowni dotyczyła nowego aparatu.
    Za raz po tym, zadzwoniłem do kierownika serwisu POLNIS. Gdy
    usłyszał ile u konkurencji kosztują aparaty, powiedział że u niego
    nowy kosztuje 550 zł i jak chce to mogę jechać do konkurencji.
    Również twierdził że na pewno byłem informowany o aparacie po
    regeneracji. Zapytałem się dlaczego na fakturze nie ma żadnej
    informacji że aparat nie jest nowy tylko regenerowany. Odpowiedział
    że tak piszą. Dzisiaj żona zadzwoniła do POLNISU udają klientkę
    zainteresowaną wymianą aparatu zapłonowego i uzyskała odpowiedz ze
    kosztuje około 400 zł razem wymianą wyniesie 500 zł. Otrzymała
    również zapewnienie że będzie to aparat nowy.

    Dzwoniłem już do Federacji Konsumentów i Inspekcji Handlowej, gdzie
    otrzymałem informacje że mogę napisać pismo (za poświadczeniem
    odbioru) do ASO wzywające do zamontowanie mi nowego aparatu - ale
    może nie przynieść to efektu.

    Pozdrawiam
    Krzych