eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Zle wykonana usługa w ASO
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2005-11-08 17:09:37
    Temat: Zle wykonana usługa w ASO
    Od: "Krzysztof K" <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Proszę o pomoc gdzie mogę się jeszcze udać że skargą?

    W dniu 24 października 2005 pojechałem do Autoryzowanej Stacji
    Obsługi Samochodów marki DEAWOO - POLNIS w Swarzędzu. Zgłosiłem
    usterkę objawiającą się zapaleniem się kontrolki Check. Po
    przebadaniu samochodu przez serwisanta, stwierdzono uszkodzenie aparatu
    zapłonowego i potrzebę jego wymiany. Koszt przewidywany tej usługi
    miał się zamknąć w kwocie 500 zł. Z powodu braku powyższej
    części na magazynie umówiłem się na wymianę na dzień następny.
    Między czasie zadzwoniłem do hurtowni POLPARTS w Poznaniu, gdzie
    otrzymałem informacje ze aparat zapłonowy kosztuje u nich 334 zł
    netto. W dniu 25 października wymieniono mi aparat i pobrano za
    usługę 499 zł, gdzie koszt części (aparatu zapłonowe) wyniósł
    440 zł brutto (360,66 zł netto).
    Dwa dni później, w czasie uzupełniania płyną do spryskiwaczy,
    stwierdziłem że aparat który został wymieniony nosi ślady korozji.
    Wywnioskowałem że aparat nie jest aparatem nowym. Na drugi dzień po
    południu, udałem się do serwisu. W czasie rozmowy z kierownikiem
    serwisu uzyskałem informacje ze wymieniono mi aparat na regenerowany,
    oraz ze byłem poinformowany o tym. Na moją odpowiedź że nikt mnie
    informował o tym fakcie, oraz że po cenie 440 zł mogłem wnioskować
    że jest to nowy, ponieważ znałem cenę w hurtowni. Otrzymałem
    odpowiedź, że na pewno byłem informowany o aparacie regenerowanym,
    hurtowni są widocznie też aparaty regenerowane ponieważ nowy
    kosztuje ponad 1000 zł. A zresztą o co mi chodzi i tak mam 12
    miesięcy gwarancji na niego.
    Następnego dnia od rana obdzwoniłem wszystkie pozostałe ASO w
    Poznaniu, pytając się o cenę aparatu zapłonowego. Upewniałem się
    że są to ceny nowego aparatu (ceny regenerowanego nie uzyskiwałem
    ponieważ dawno albo nigdy takich nie montowali). Ceny wahały się od
    430 do 450 zł brutto. Potwierdziłem również że cena podana w
    hurtowni dotyczyła nowego aparatu.
    Za raz po tym, zadzwoniłem do kierownika serwisu POLNIS. Gdy
    usłyszał ile u konkurencji kosztują aparaty, powiedział że u niego
    nowy kosztuje 550 zł i jak chce to mogę jechać do konkurencji.
    Również twierdził że na pewno byłem informowany o aparacie po
    regeneracji. Zapytałem się dlaczego na fakturze nie ma żadnej
    informacji że aparat nie jest nowy tylko regenerowany. Odpowiedział
    że tak piszą. Dzisiaj żona zadzwoniła do POLNISU udają klientkę
    zainteresowaną wymianą aparatu zapłonowego i uzyskała odpowiedz ze
    kosztuje około 400 zł razem wymianą wyniesie 500 zł. Otrzymała
    również zapewnienie że będzie to aparat nowy.


    Dzwoniłem już do Federacji Konsumentów i Inspekcji Handlowej, gdzie
    otrzymałem informacje że mogę napisać pismo (za poświadczeniem
    odbioru) do ASO wzywające do zamontowanie mi nowego aparatu - ale
    może nie przynieść to efektu.


    Pozdrawiam
    Krzych



  • 2. Data: 2005-11-08 17:57:15
    Temat: Re: Zle wykonana usługa w ASO
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Krzysztof K napisał(a):

    > Proszę o pomoc gdzie mogę się jeszcze udać że skargą?

    Ty się nie skarż ... ty się sądź ...

    > Obsługi Samochodów marki DEAWOO - POLNIS w Swarzędzu. Zgłosiłem
    > usterkę objawiającą się zapaleniem się kontrolki Check. Po
    > przebadaniu samochodu przez serwisanta, stwierdzono uszkodzenie aparatu
    > zapłonowego i potrzebę jego wymiany. Koszt przewidywany tej usługi

    Zatem zleciłeś naprawienie pojazdu - czyli przywrócenie do
    pełnej użytkowalności, za co zapłaciłeś.

    > otrzymałem informacje ze aparat zapłonowy kosztuje u nich 334 zł
    > netto. W dniu 25 października wymieniono mi aparat i pobrano za
    > usługę 499 zł, gdzie koszt części (aparatu zapłonowe) wyniósł
    > 440 zł brutto (360,66 zł netto).

    :) Ładnie kroją ... nie ?

    > Dwa dni później, w czasie uzupełniania płyną do spryskiwaczy,
    > stwierdziłem że aparat który został wymieniony nosi ślady korozji.
    > Wywnioskowałem że aparat nie jest aparatem nowym.

    A co na fakturze ? ... Szykuj biegłego ... Korozja jest
    "zaawansowana" , czy ot nalot jak na tarczach hamulcowych po
    postoju parudniowym ?

    > serwisu uzyskałem informacje ze wymieniono mi aparat na regenerowany,
    > oraz ze byłem poinformowany o tym.

    Gdzie i kiedy ? Niech udowodnią.

    > odpowiedź, że na pewno byłem informowany o aparacie regenerowanym,
    > hurtowni są widocznie też aparaty regenerowane ponieważ nowy

    j.w.

    > kosztuje ponad 1000 zł. A zresztą o co mi chodzi i tak mam 12
    > miesięcy gwarancji na niego.

    Zasadniczo mają rację / jaka jest udzielana gwarancja na nowy ?/

    > że są to ceny nowego aparatu (ceny regenerowanego nie uzyskiwałem
    > ponieważ dawno albo nigdy takich nie montowali). Ceny wahały się od
    > 430 do 450 zł brutto. Potwierdziłem również że cena podana w
    > hurtowni dotyczyła nowego aparatu.

    Weź u wszystkich faktury pro forma .

    > nowy kosztuje 550 zł i jak chce to mogę jechać do konkurencji.

    Rozumiem, że zgodził się na "odwrócenie" sytuacji ? Nie wynika
    to jasno z posta.

    > Również twierdził że na pewno byłem informowany o aparacie po
    > regeneracji.

    Jak ? Na ile skutecznie ? Co jest na zleceniu naprawy ? Co na
    fakturach ? etc ...

    > Zapytałem się dlaczego na fakturze nie ma żadnej
    > informacji że aparat nie jest nowy tylko regenerowany.

    A jaka jest informacja ?

    > kosztuje około 400 zł razem wymianą wyniesie 500 zł. Otrzymała
    > również zapewnienie że będzie to aparat nowy.

    Mała prowokacja ,podjechać autem , i na piśmie ! Na piśmie !

    > odbioru) do ASO wzywające do zamontowanie mi nowego aparatu - ale
    > może nie przynieść to efektu.

    Może ... miałem 3 syt, gdzie do rzecznika konsumenta przy
    powiecie się udawałem po pomoc i skuteczniej sam wywalczyłem
    stosowanie się handlowców do swoich praw.

    Pokłony do psia mać Pani Boczkowskiej z firmy od pilarek
    kątowych, pralek i lodówek, a zwłaszcza lodówek ... Firma BOSZ ;)

    Czyli BOS(C)H :)
    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum
    (Oo =00= oO) mail: www.tinyurl.com/6qvjz *Pomóż* ! www.pajacyk.pl
    []=******=[] http://skocz.pl/STOK-NARTY/ Już wkrótce na NARTY !!!


  • 3. Data: 2005-11-08 18:08:31
    Temat: Re: Zle wykonana usługa w ASO
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Stasio Podróżnik napisał(a):

    >> serwisu uzyskałem informacje ze wymieniono mi aparat na regenerowany,
    >> oraz ze byłem poinformowany o tym.
    >
    >
    > Gdzie i kiedy ? Niech udowodnią.

    Dokladnie - na fakturze chyba powinno pisac co warsztat sprzedaje.

    Swoja droga, to czy nie ma na to jakis dokladnych przepisow co powinno
    pisac na fakturze jezeli produkt nie jest nowy? Czy musi to byc
    zaznaczone w jakis specjalny sposob?


  • 4. Data: 2005-11-08 19:29:04
    Temat: Re: Zle wykonana usługa w ASO
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Dokladnie - na fakturze chyba powinno pisac co warsztat sprzedaje.

    Powinno "byc napisane". Nie pamietam, czy obowiazuje nadal PKWiU, czy
    figuruje teraz pod inna nazwa, ale nalezaloby sprawdzic, czy czesci
    regenerowane i nowe nie maja osobnego numeru identyfikacyjnego. Sprawdz, co
    masz na fakturze. Jezeli PKWiU na Twojej fakturze opiewa na czesc nowa, a
    dostales regenerowana, to masz ich w kieszeni. Jezeli opiewa na czesc
    regenerowana, a nie jest to zaznaczone w opisie (np. opis nie jest zgodny z
    opisem w PKWiU), to tez ich masz w kieszeni, bo wprowadzili w blad i masz na
    to dowod, ze jest to swiadome. Jezeli natomiast numer i opis PKWiU nie daja
    pewnosci (np. nowe i regenerowane sa pod tym samym numerem i opisem, albo
    opis nowych i regenerowanych nie rozni sie zbytnio), to rzeczywiscie moze
    sprobuj prowokacji i interwencji Federacji Konsumentow albo Rzecznika.

    Pozdrawiam,

    Tiger



  • 5. Data: 2005-11-09 09:24:56
    Temat: Re: Zle wykonana usługa w ASO
    Od: Krzysztof <k...@p...onet.pl>

    Tiger napisał(a):
    >>Dokladnie - na fakturze chyba powinno pisac co warsztat sprzedaje.

    Na fakturze są tylko dwie pozycje
    1. Za pozycje wg kosztorysu nr .....
    2. Wymiana aparatu zapłonowego
    W pozycjach PKWiU nie podano żadnych numerów.
    Na kosztorysie jest tylko Kolumna "Nazwa towaru" (w której jest treść
    "Aparat zapłon. Matiz D-9623411") oraz kolumny z ilością i jednostką
    miary oraz z cenami i vatem. Nigdzie nie ma wzmianki o aparacie
    regenerowanym - D-9623411 jest numerem części w katalogu części zamiennych.


  • 6. Data: 2005-11-09 10:10:09
    Temat: Re: Zle wykonana usługa w ASO
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Na kosztorysie jest tylko Kolumna "Nazwa towaru" (w której jest treść
    > "Aparat zapłon. Matiz D-9623411") oraz kolumny z ilością i jednostką miary
    > oraz z cenami i vatem. Nigdzie nie ma wzmianki o aparacie regenerowanym -
    > D-9623411 jest numerem części w katalogu części zamiennych.

    Sprawdz, czy w katalogu jest mowa o tym, ze czesc moze byc uzywana
    (regenerowana). Jezeli nie ma, to znaczy ze zostales oszukany, bo nigdzie na
    papierze nie ma wzmianki o czesciach regenerowanych. Wowczas pozostaje
    ostatnia ostra rozmowa z ASO, po czym policja. Aha... jezeli po "dyskusji"
    zgodza sie naprawic i wymienic aparat zaplonowy, to lepiej pilnuj
    wszystkiego i patrz mechanikom na rece. Moze im "klucz upasc" czy cos... i
    lepiej do tego serwisu juz nie wracaj.

    Pozdrawiam,

    Tiger


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1