  • Data: 2013-10-02 15:01:33
    Temat: Zgoda/sprzeciw na przetwarzanie danych osobowych - bank
    Od: cte <c...@o...eu.com> szukaj wiadomości tego autora

    Chciałbym zapytać jaka jest procedura reklamacyjna lub komu można się
    poskarżyć na bank, który wbrew umowie przesyła w kółko różne śmiecie
    reklamowe.
    Bank to CA, zmieniałem niedawno dane do korespondencji, podałem maila i
    telefon komórkowy (ze stacjonarnego zrezygnowałem). Na pytanie czy chcę
    dostawać jakieś materiały reklamowe odpowiedziałem że nie, pani
    postukała coś na komputerze (w sumie to bardzo długo trwało, ale nie o
    tym...) i dała mi do podpisu papier w którym w dziale "Zgody klienta"
    stało jak byk "zgłaszam sprzeciw przeciwko wykorzystywaniu moich danych
    osobowych do ..." itd. o reklamach, promocjach, o tym, że niniejszy
    zapis skutkuje zmianą wszystkich poprzednich itd. itp.
    Od tego czasu (zaczęło się kilka dni później) co kilka dni dostaję SMSa
    a codziennie lub co dwa dni maile reklamowe: lokaty, promocje, nowe
    konta, nowe szkła kontaktowe, dzinsy i odzież markowa itd. Na początku
    odpisywałem i prosiłem, żeby przestali bo ja się nie zgodziłem - ale
    dostawałem tylko informację że "w systemie jest pańska zgoda na
    przetwarzanie danych i udostępnianie ich innym podmiotom w celach
    marketingowych" (na marginesie - parę dni po mnie do banku poszła moja
    żona, ona sprzeciwu nie wyraziła "a po co? trzeba?" i na jej papierku
    stało, że wyraża zgodę na udzielanie informacji - w tym stanowiących
    tajemnicę bankową - innym podmiotom" może w ich systemie takie coś i ja
    mam zapisane, nie wiem). Ja im pisałem o papierku, jaką ma datę, że ma
    stempel dzienny i podpis pracownika, że mogę im skan faksem wysłać,
    tylko niech numer dadzą - a oni w kółko że w systemie jest zgoda i że
    mogę iść do placówki i tam odwołać moją zgodę (tę zgodę której nie
    udzieliłem). Poszedłem i dowiedziałem się, że... nie wyrażam zgody.
    Czyli, że mam to co chciałem. A maile dalej przychodzą. I kolejne SMS-y
    o tej samej promocji.
    czy to się skarży do jakichś rzeczników konsumenta? Czy już trzeba z tym
    żyć?