-
1. Data: 2013-10-02 15:01:33
Temat: Zgoda/sprzeciw na przetwarzanie danych osobowych - bank
Od: cte <c...@o...eu.com>
Chciałbym zapytać jaka jest procedura reklamacyjna lub komu można się
poskarżyć na bank, który wbrew umowie przesyła w kółko różne śmiecie
reklamowe.
Bank to CA, zmieniałem niedawno dane do korespondencji, podałem maila i
telefon komórkowy (ze stacjonarnego zrezygnowałem). Na pytanie czy chcę
dostawać jakieś materiały reklamowe odpowiedziałem że nie, pani
postukała coś na komputerze (w sumie to bardzo długo trwało, ale nie o
tym...) i dała mi do podpisu papier w którym w dziale "Zgody klienta"
stało jak byk "zgłaszam sprzeciw przeciwko wykorzystywaniu moich danych
osobowych do ..." itd. o reklamach, promocjach, o tym, że niniejszy
zapis skutkuje zmianą wszystkich poprzednich itd. itp.
Od tego czasu (zaczęło się kilka dni później) co kilka dni dostaję SMSa
a codziennie lub co dwa dni maile reklamowe: lokaty, promocje, nowe
konta, nowe szkła kontaktowe, dzinsy i odzież markowa itd. Na początku
odpisywałem i prosiłem, żeby przestali bo ja się nie zgodziłem - ale
dostawałem tylko informację że "w systemie jest pańska zgoda na
przetwarzanie danych i udostępnianie ich innym podmiotom w celach
marketingowych" (na marginesie - parę dni po mnie do banku poszła moja
żona, ona sprzeciwu nie wyraziła "a po co? trzeba?" i na jej papierku
stało, że wyraża zgodę na udzielanie informacji - w tym stanowiących
tajemnicę bankową - innym podmiotom" może w ich systemie takie coś i ja
mam zapisane, nie wiem). Ja im pisałem o papierku, jaką ma datę, że ma
stempel dzienny i podpis pracownika, że mogę im skan faksem wysłać,
tylko niech numer dadzą - a oni w kółko że w systemie jest zgoda i że
mogę iść do placówki i tam odwołać moją zgodę (tę zgodę której nie
udzieliłem). Poszedłem i dowiedziałem się, że... nie wyrażam zgody.
Czyli, że mam to co chciałem. A maile dalej przychodzą. I kolejne SMS-y
o tej samej promocji.
czy to się skarży do jakichś rzeczników konsumenta? Czy już trzeba z tym
żyć?
-
2. Data: 2013-10-02 21:20:32
Temat: Re: Zgoda/sprzeciw na przetwarzanie danych osobowych - bank
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "cte" <c...@o...eu.com> napisał w wiadomości
news:524c192f$0$2195$65785112@news.neostrada.pl...
> czy to się skarży do jakichś rzeczników konsumenta? Czy już trzeba z tym
> żyć?
Taki sam mniej więcej opis wysłałbym na Twoim miejscu do GIODO. I już nawet
nie chodzi o samo przetwarzanie Twoich danych, co o dowód na to, że bank
nie panuje nad przetwarzaniem tych danych, jak wynika z Twojego postu. Na
zdrowy rozsądek wygenerowanie sprzeciwu powinno automatycznie odłożyć sie w
systemie i zablokować wysyłanie Ci spamu. Bank, to nie budka z lodami,
gdzie procedurami zarządza osoba ręcznie. Jeśli w Twoim wypadku to nie
zadziałało, to istnieją podstawy, by sądzić, ze w innych też nie zadziała.
Jest to zatem problem masowy i powinien się tym zainteresować GIODO.
-
3. Data: 2013-10-07 13:45:13
Temat: Re: Zgoda/sprzeciw na przetwarzanie danych osobowych - bank
Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>
Dnia 02.10.2013 cte <c...@o...eu.com> napisał/a:
> czy to się skarży do jakichś rzeczników konsumenta? Czy już trzeba z tym
Owszem, jako czyn nieuczciwej konkurencji, Art. 10 ustęp 3
Ustawy o świadczeniu usług drogą elekroniczną.
Ale przede wszystkim ja bym złożył na policji żądanie ściganie
wykroczenia z Art.10 ust. 1 powyższej Ustawy, zgodnie z jej Art. 24 i 25.
--
Dominik & kąpany (via slrn)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.