    From: "Evanduril" <m...@m...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zalegly (3 lata) spis inwentarza po spadku...
    Date: Wed, 2 Feb 2011 20:09:36 +0100

    Witam.
    3 lata temu zmarla moja matka, zostal wziety spadek z dobrodziejstwem
    inwentarza. Po wzieciu spadku okazalo sie, ze mama zostawila niesplacone
    kredyty w kilku bankach.
    W pismie od sadu nie bylo zadnego stwierdzenia, ze trzeba przeprowadzic spis
    inwentarza - taki spis nie zostal przeprowadzony. W mieszkaniu mamy byly
    stare meble i generalnie nic wartosciowego. Jedyna wartosciowa rzecza w
    spadku byl wklad mieszkaniowy w spoldzielni (mieszkanie nie bylo wtedy
    wykupione).

    W tym miesiacu dostalem wezwanie od jednego z bankow w celu splaty
    zadluzenia. Ze wzgledu na brak spisu inwentarza, powiedziano mi, ze musze
    ten spis przygotowac. No i zaczal sie problem. Po pierwsze - jak komornik ma
    przeprowadzic spis inwentarza, w sytuacji gdy w mieszkaniu nie zostalo nic
    po matce, zostalo ono wyremontowane? Druga sprawa - wg roznych zrodel koszt
    godziny pracy komornika to 10% sredniego wynagrodzenia (wg tej grupy) czyli
    ok 300 zl. Wg komornika, do ktorego dzwonila moja zona, koszt to prawie 600
    zl. Jak to jest faktycznie? Nie mamy mozliwosci placenia takich pieniedzy,
    zwyczajnie nas nie stac na taki wydatek, tym bardziej, ze to niby za
    godzine, a jak komornik bedzie siedzial i gadal 3h, to wyjdzie 900 albo 1800
    zl...

    Dlaczego mam placic teraz, skoro to sad nie wskazal koniecznosci
    przeprowadzenia spisu 3 lata temu, gdy pieniadze nie bylyby az takim
    problemem? Co mozna z tym zrobic?

    --
    Jacek Sawicki
    http://www.studioaurora.pl