  • 1. Data: 2011-09-06 06:41:42
    Temat: Zakaz prowadzenia działalności
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Sąd wydaje postanowienie wobec dwóch uczestrników postępowania, prezesa i
    członka zarządu.
    Jeden z nich ( bo tak się umówili) występuje o uzasadnienie, i obaj składają
    apelację.
    Sąd odrzuca jedną z nich jako złozoną po terminie ( ponieważ nie wystąpił o
    uzasadnienie, jego termin
    złożenia apelacji liczył się inaczej), a drugą uznał i pddalił pozew.
    Sytuacja jest więc taka , że jeden nie ma orzeczonego zakazu, a drugi ma.
    Czy to jest normalne tak na logikę ?

    macso

  • 2. Data: 2011-09-06 06:55:15
    Temat: Re: Zakaz prowadzenia działalności
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 08:41, macso pisze:
> [...]
    > złożenia apelacji liczył się inaczej), a drugą uznał i pddalił pozew.
    > Sytuacja jest więc taka , że jeden nie ma orzeczonego zakazu, a drugi ma.

    Raczej tak, wszak jeden się bronił, a drugi nie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-09-06 11:02:51
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Raczej tak, wszak jeden się bronił, a drugi nie.

    Przecież bronili się obaj.
    Fizycznie do sądu o uzasadnienie wystąpił jeden, ale to raczej przypadek a
    raczej chęć oszczędzenia papierzysk. Wszak uzasadnienie w obu przypadkach
    byłoby takie samo.
    Po otrzymaniu uzasadnienia obaj napisali apelację takiej samej treści, jak
    się okazuje zasadną bo wniosek o zakaz został oddalony.
    Jest jakiś argument który skłoniłby sąd do ..... właśnie do czego?
    do przywróceniaq terminu na złożenie apelacji ?

    macso

  • 4. Data: 2011-09-06 11:26:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 13:02, macso pisze:

> [...]
    > Jest jakiś argument który skłoniłby sąd do ..... właśnie do czego?
    > do przywróceniaq terminu na złożenie apelacji ?

    Zasadność apelacji to jeszcze za mało, aby była skuteczna.

    To tak jak z nakazami zapłaty, jak się nie odwołasz w 2 tygodnie, to
    nikogo potem nie interesuje, że "masz rację".

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-09-06 12:58:33
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Zasadność apelacji to jeszcze za mało, aby była skuteczna.
    >
    > To tak jak z nakazami zapłaty, jak się nie odwołasz w 2 tygodnie, to
    > nikogo potem nie interesuje, że "masz rację".

    ja to rozumiem,
    tyle że niezrozumiałe jest dla mnie dlacze sąd uznał że jedna z osób nie
    podjęła obrony skoro wpłynął wniosek o uzasadnienie wyroku.

    domyślam się że należało skierować osobny wniosek o uzasadnienie, albo
    podpisac przez 2 osoby ten jeden któy poszedł.

    no to taknie zopstało to zrobione.
    pytanie brzmi czy jest teraz jakaś możliwość aby to odkręcić, o to pytałem

    macso

  • 6. Data: 2011-09-06 13:04:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-06 14:58, macso pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz"

    > ja to rozumiem,
    > tyle że niezrozumiałe jest dla mnie dlacze sąd uznał że jedna z osób nie
    > podjęła obrony skoro wpłynął wniosek o uzasadnienie wyroku.

    Z tego samego powodu, dla którego nakaz zapłaty wystawiony na dwóch
    pozwanych, też muszą oni zaskarżać dwa razy.

    > pytanie brzmi czy jest teraz jakaś możliwość aby to odkręcić, o to pytałem

    Nie ma szans imho.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-09-06 14:51:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "macso" <m...@p...oiniet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Liwiusz"

    > ja to rozumiem,
    > tyle że niezrozumiałe jest dla mnie dlacze sąd uznał że jedna z osób nie
    > podjęła obrony skoro wpłynął wniosek o uzasadnienie wyroku.

    Dwaj oskarzeni, to z punktu widzenia dwie różne osoby i działają oni
    niezależnie.

    > domyślam się że należało skierować osobny wniosek o uzasadnienie, albo
    > podpisac przez 2 osoby ten jeden któy poszedł.

    Tak.

    > no to taknie zopstało to zrobione.
    > pytanie brzmi czy jest teraz jakaś możliwość aby to odkręcić, o to
    > pytałem

    Ten drugi musiałby wystąpić o przywrócenie terminu.

  • 8. Data: 2011-09-06 15:30:26
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <

    > Dwaj oskarzeni, to z punktu widzenia dwie różne osoby i działają oni
    > niezależnie.

    jeśli dobrze pamiętam, to nie było tu oskarżenia.
    nazywało się to uczestnicy postępowania, a wszystko na podstawie wniosku
    wierzyciela o upadłość + zakaz.
    Wniosek o upadłość został oddalony, a zakazem wyszło jak wyszło. Paranoja

    macso

  • 9. Data: 2011-09-07 18:56:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-09-06 17:30, macso pisze:

    > Wniosek o upadłość został oddalony, a zakazem wyszło jak wyszło. Paranoja

    Może jednak - skoro nie znali się na prawie i nie wzięli mimo tego
    pełnomocnika nie są ludźmi którzy winni prowadzić działalność
    gospodarczą. To wymaga jednak rozsądku. Krzywdę sobie i innym moga zrobić.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 10. Data: 2011-09-07 19:26:17
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <

    > Może jednak - skoro nie znali się na prawie i nie wzięli mimo tego
    > pełnomocnika nie są ludźmi którzy winni prowadzić działalność gospodarczą.
    > To wymaga jednak rozsądku. Krzywdę sobie i innym moga zrobić.

    mówisz jakbyś przy tym był
    komentator od siedmiu boleści

    macso