  • 1. Data: 2011-09-05 19:59:43
    Temat: Weksel i postępowanie nakazowe via e-sąd
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    E-sad "cywilny" otrzymał wniosek, wydał nakaz zapłaty weksla wystawionego na
    jednego wspólnika (od którego został wniesiony sprzeciw -- w toku *również*
    sprawa przed sądem gospodarczym na poziomie apelacji złożonej przez
    /wierzyciela/ ), a komornik przystąpił "do pracy" m.in. blokując
    *zobowiązanemu* rachunki firmowe założone i prowadzone na rzecz wspólników.

    Na czynności komornika została złożona skarga, a w odpowiedzi przyszło
    postanowienie o uznaniu sie za niewłaściwym i przekazaniu sprawy do sądu
    właściwego UWAGA!!!: wg. właściwości tj. ulicy zamieszkania _dłużnika_
    (komornik w pismach skreśla dłużnik i wpisuje zobowiązany), ale nie w
    miejscowości zamieszkania (choć list polecony zaadresowano poprawnie), tylko
    w Warszawie

    W uzasadnieniu powołanie art 767 $ 1 k.p.c, stwierdzenie, że wierzyciel
    wybrał komornika poza właściwością ogólną i dlatego jak w sentencji.

    Komornik przysyła pisma z nagłówkiem:
    Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy

    Odpowiedź na skargę przyszła z
    Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy Wydział I Cywilny (tam był też wniesiony
    sprzeciw -- termin rozprawy styczeń 2012).

    Który sąd jest właściwy dla skargi na czynności komornika, i jak to wszystko
    rozwikłać w możliwie krótkim terminie, zwłaszcza kwestie zajęcia kont
    wspólników?

    --
    Tomasz Nycz

  • 2. Data: 2011-09-05 20:07:30
    Temat: Re: Weksel i postępowanie nakazowe via e-sąd
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-05 21:59, 'Tom N' pisze:
> [...]
    > /wierzyciela/ ), a komornik przystąpił "do pracy" m.in. blokując
    > *zobowiązanemu* rachunki firmowe założone i prowadzone na rzecz wspólników.

    Do meritum problemów z egzekucją się nie odniosę, ale prosiłbym o
    potwierdzenie: faktycznie e-sąd w Lublinie wydał nakaz zapłaty z weksla,
    którego na oczy nie widział?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-09-05 20:26:52
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:j43a62$eor$1@news.onet.pl>:

    > Do meritum problemów z egzekucją się nie odniosę, ale prosiłbym o
    > potwierdzenie: faktycznie e-sąd w Lublinie wydał nakaz zapłaty z weksla,
    > którego na oczy nie widział?

    A ten Lublin to skąd Ci się wziął? E-sąd z Warszawy (jak pisałem złożony
    sprzeciw i rozprawa na styczeń 2012).
    Weksel był zabezpieczeniem umowy pomiędzy S.C (zobowiązany) a Sp. z o.o.
    (/wierzyciel/, w sprawie której toczy sie sprawa przed Sądem Gospodarczym
    (obecnie na etapie apelacji złożonej przez /wierzyciela/)

    --
    Tomasz Nycz

  • 4. Data: 2011-09-05 20:42:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-05 22:26, 'Tom N' pisze:

> [...]
    > (/wierzyciel/, w sprawie której toczy sie sprawa przed Sądem Gospodarczym
    > (obecnie na etapie apelacji złożonej przez /wierzyciela/)

    A co to jest e-sąd z Warszawy?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-09-05 20:52:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-09-05 22:42, Liwiusz pisze:

    > A co to jest e-sąd z Warszawy?

    Powszechnie wiadomo że siedziba internetu jest w Warszawie ;)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 6. Data: 2011-09-05 20:57:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    [ciach ...]

    Po prostu wyrazić się nie umiesz. Zresztą jak wszyscy tutaj ;)
    Zamiast pisać weź się za czytanie tego przepisu który wskazał sąd a
    będziesz wszystko wiedział.

  • 7. Data: 2011-09-05 20:59:18
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:j43c7b$mf3$1@news.onet.pl>:

    > A co to jest e-sąd z Warszawy?

    Niech będzie z Marsa nawet -- bardziej interesuje mnie dlaczego (i jak to
    sprawnie można odkręcić) sąd, który przeprowadzi rozprawę po sprzeciwie
    uznał sie niewłaściwym dla skargi na komornika, który przy nim działa i
    przekazał sprawę do innego sądu w Warszawie, na podstawie wyłącznie nazwy
    ulicy, a nie do sądu w Pcimiu Dolnym lub uwaga miejscowości w której
    składający skargę mieszka -- również kierując się częścią adresu.

    --
    Tomasz Nycz

  • 8. Data: 2011-09-05 21:01:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-09-05 22:59, 'Tom N' pisze:

> [...]
    > uznał sie niewłaściwym dla skargi na komornika, który przy nim działa i
    > przekazał sprawę do innego sądu w Warszawie,

    Przecież ci sąd napisał. Przeczytaj.

  • 9. Data: 2011-09-05 21:01:43
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Johnson w <news:j43d3t$gvn$1@inews.gazeta.pl>:

    > [ciach ...]

    > Po prostu wyrazić się nie umiesz. Zresztą jak wszyscy tutaj ;)
    > Zamiast pisać weź się za czytanie tego przepisu który wskazał sąd a
    > będziesz wszystko wiedział.

    I w tym przepisie jest napisane, że jeżeli składający skargę mieszka na
    ulicy Kazimierza w Katowicach, to właściwym sadem jest sąd dla ulicy
    Kazimierza w Warszawie?

    --
    Tomasz Nycz

  • 10. Data: 2011-09-05 21:02:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-09-05 23:01, 'Tom N' pisze:

    > I w tym przepisie jest napisane, że jeżeli składający skargę mieszka na
    > ulicy Kazimierza w Katowicach, to właściwym sadem jest sąd dla ulicy
    > Kazimierza w Warszawie?

    U mnie jest ;)