  • 1. Data: 2011-09-05 19:42:57
    Temat: PP / PIP
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    Witam,

    Mam do czynienia z następującą sytuacją:

    - osoba "A" ma działalność gospodarczą i ma podpisaną umowę z firmą "B"
    sp z o.o.
    - umowa generalnie została skonstruowana po to by ominąć przepisy PP i
    "zatrudnić" na umowę cywilnoprawną, bo tak jest taniej
    - w umowie jest zapis, że do wykonywania niektórych czynności trzeba być
    w siedzibie firmy
    - zakaz działań konkurencyjnych
    - okres wypowiedzenia 2 mce

    Teraz niezbyt się dzieje dobrze między stronami, i strona "zatrudniona"
    chce w okresie wypowiedzenia umowy przychodzić do pracy kiedy chce, a
    jeżeli zleceniodawca będzie stawiał opór to zgłosić to ...

    no właśnie. Konsekwencje omijania prawa dotkną kogo? Tylko zleceniodawcę
    czy także zleceniobiorcę?

    Jakie to mogą być konsekwencje?

    Umowa trwa już prawie 5 lat!

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 2. Data: 2011-09-07 18:58:47
    Temat: Re: PP / PIP
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-09-05 21:42, Ireneusz Brycki pisze:

    > no właśnie. Konsekwencje omijania prawa dotkną kogo? Tylko zleceniodawcę
    > czy także zleceniobiorcę?

    Obydwu. W końcu na podatkach i zusie pewnie oszukiwali obydwaj.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 3. Data: 2011-09-07 20:37:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Sep 2011, Johnson wrote:

    > Obydwu. W końcu na podatkach i zusie pewnie oszukiwali obydwaj.

    Nawet zakładając, że PIP pokieruje sprawą tak aby "pracownik"
    dostał tyle samo "brutto pracowniczego" co dostawał na DG (czyli
    "pracodawca" nieźle dopłaci do ZUS), wystarczy sobie uzmysłowić
    że "pracownik" będzie wstecz korygował wszystkie deklaracje
    podatkowe.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-09-09 17:22:12
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

> [...]
    > "pracodawca" nieźle dopłaci do ZUS), wystarczy sobie uzmysłowić
    > że "pracownik" będzie wstecz korygował wszystkie deklaracje

    A nie jest to "tylko" dopłata do ZUS? Konieczna jest korygowanie deklaracji?

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 5. Data: 2011-09-09 22:54:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Sep 2011, Ireneusz Brycki wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^

    > A nie jest to "tylko" dopłata do ZUS? Konieczna jest korygowanie deklaracji?

    Patrz wyżej - wersja optymistyczna, czyli PIP udziela "pracownikowi"
    wszelkiego wsparcia w zakresie wymuszenia na "pracodawcy" dopłacenia
    do ZUSów, jednocześnie strony pomijają milczeniem fakt iż DG jest
    pozorna (ZUS nie zostaje skorygowany i odzyskany).

    Ale pozostają PODATKI!
    "pracownik" wystawił w którymś tam listopadzie i grudniu fakturę,
    w styczniu wziął pieniądze. Teraz będzie musiał nie tylko "oddać"
    zaliczkę (odsetki być może zapłaci "pracodawca", ale IMVHO ze względu
    na fakt iż "pracownik" działał świadomie nie jest to oczywiste)
    ale jeszcze odzyskać źle wpisaną zaliczkę z DG, do tego
    przychód przypadnie w innym roku. Bo grudniowy do DG liczy się
    z tytułu "należności", a pracowniczy dopiero w styczniu
    z tytułu wypłaty. To wynagrodzenie *było wypłacone*, dla jasności
    (znaczy podkreślam że to inny przypadek, niż jakby pracodawca
    nie płacił pracownikowi, bo wtedy obowiązek podatkowy powstałby
    *teraz* a nie kilka lat temu).
    Już widzisz, jak US radośnie oddaje zaliczki tylko na podstawie
    gołej korekty kilku deklaracji ;)

    pzdr, Gotfryd